جمعه بازار راهکار شکوفایی اقتصاد شهروندی/بازارهای هفتگی پایداری اقتصاد شهری را تامین می کنند

جمعه بازار راهکار شکوفایی اقتصاد شهروندی/بازارهای هفتگی پایداری اقتصاد شهری را تامین می کنند

جمعه بازار راهکار شکوفایی اقتصاد شهروندی/بازارهای هفتگی پایداری اقتصاد شهری را تامین می کنند

سرپرست حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه بازارهای هفتگی یکی از راهکارهای شکوفایی اقتصاد شهری و نشاط شهروندی است ،گفت: بازارهای هفتگی به منظور بهینه سازی چرخه درآمد پایدار در شهر ها اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شاهرود، امیر عرب اسماعیلی با بیان اینکه حضور هدفمند و با نشاط شهروندان در یک روز تعطیل بیرون از خانه و ایجاد پیش زمینه های جنب و جوش مردمی و شور و طراوت حاصل از گشت دربازارهای سنتی خود به تنهایی نمونه ای از یک اقتصاد مبتنی بر شادی است، افزود: اقتصاد شادی در دنیای امروز نه یک عنوان، بلکه واقعیتی مسلم و شناخته شده به شمار می رود به گونه ای که علاوه بر مولفه های توسعه اقتصادی، روحیه امید و پویایی را در همه ساز و کارهای شهری با خود به یدک می کشد.

وی ضمن بیان این مطلب که نگاه اصولی به بازارهای هفتگی، راهکار بهبود اشتغال را مشخص می کند، ابراز داشت: در طی بستر سازی برای ساماندهی، کاهش ترافیک در هسته مرکزی، حمایت از تولید کنندگان داخلی، رفاه حال شهروندان برای تهیه مایحتاج عمومی مدیریت شهرداری شاهرود مکان جمعه بازار را به مکان جدید تغییر داد.

سرپرست حوزه معاونت خدمات شهری شاهرود با اشاره به اینکه تقویت زیر ساخت های بازارچه محلی و جمعه بازار به عنوان حلقه اتصال مستقیم بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان امری ضروری است، اظهار داشت: بدون شک بازار روزها و بازارهای هفتگی در جوامع شهری امروزی مشتریان خاص خود را دارند که در این راستا شهرداری شاهرود با توجه به تکریم حقوق شهروندی و رفاه حال فروشندگان و مشتریان مکان جدید را با توجه به امکانات رفاهی چون سرویس های بهداشتی، پارکینگ اقتصاصی، فضای سبز و مبلمان پارکی در راستای استفاده شهروندان هنگام خرید، مسجد، حمل و نقل رایگان، آسفالت مناسب،خود پرداز ،مکان بازی کودکان و... در اختیار فروشندگان و شهروندان قرار داده است.

عرب اسماعیلی در پایان با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و احترام به عموم شهروندان وظیفه اصلی ما است، عنوان داشت: شهرداری شاهرود با برنامه ریزی دقیق و منسجم، کمک به تامین معاش فروشندگان و ایجاد محیط امن و ایمن برای شهروندان را از اولویت های این تغییر مکان دانست.

شایان ذکر است: بازارهای هفتگی از عمده ترین روش های متحول کننده های توسعه شهری هستند که ازگذشته ها تاکنون به عنوان مراکزی برای انجام مبالات مورد توجه قرار داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات