اجرای 674 مورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی برای پیک سال 99

اجرای 674 مورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی برای پیک سال 99

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامرضا مهرداد" با اعلام این خبر اظهار داشت: برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور اعم از خصوصی و دولتی از نیمه شهریورماه 98 آغاز شده است .
وی افزود: در مجموع 674 مورد تعمیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت با مجموع ظرفیت 97 هزار و 800 مگاوات پیش‌بینی شده است که تاکنون 46 هزار و 600 مگاوات از برنامه تعمیرات اجرا شده یا در حال اجراست .
مهرداد با بیان اینکه حدود 48 درصد از برنامه تعمیرات به مرحله اجرا درآمده است، اظهار داشت: زمان پیش‌بینی خاتمه تعمیرات پایان اردیبهشت 99 است، البته در پایان اردیبهشت نیاز مصرف شبکه کمتر از 80 درصد پیک تابستان است و حتی تعویق خاتمه تعمیرات برخی واحدها تا خردادماه نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد .
مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: اجرای کامل تعمیرات نیروگاه‌ها توسط شرکت‌های متخصص داخلی انجام می‌شود .
مهرداد در ادامه با اشاره به حمایت شرکت برق حرارتی از تولیدات ساخت داخل تصریح کرد: قریب به اتفاق قطعات از طریق ساخت داخل تأمین می‌شود که این موضوع به‌ویژه از چند سال گذشته تشدید شده است .
مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت برق حرارتی با بیان اینکه پیش‌بینی بودجه تعمیرات برای انجام تعمیرات اساسی و نیمه اساسی نیروگاه‌های دولتی با ظرفیت 19 هزار و 500  مگاوات بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: چالش اصلی تعمیرات نیروگاه‌ها تا حدی عدم تأمین نقدینگی کافی و به‌موقع هم در بخش نیروگاه‌های دولتی و هم غیر دولتی است .
وی در ادامه گفت: به‌رغم مشکلات ذکر شده، بدون مشکل حادی تعمیرات تمامی واحدها انجام و آمادگی کامل آنها برای پیک تابستان 99 فراهم خواهد شد .
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات