مساعدت اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان در حل مشکل دو نقشه ای ساختمان

مساعدت اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان در حل مشکل دو نقشه ای ساختمان


مساعدت اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان در حل مشکل دو نقشه ای ساختمان

رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی به بحث و گفتگو پیرامون مسائل حوزه مهندسی ساختمان پرداختند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان، دراین دیدار، رئیس سازمان اظهار داشت: علت عدم انطباق ساختمانهای در حال احداث با مشخصات مندرج در پروانه، نقشه‌ها، محاسبات و مشخصات فنی منضم به آن توسط مهندسین ناظر، وجود معضل دو نقشه‌ای در سطح استان است که با توجه به پیگیری‌های سازمان و درخواست‌های متعدد در هیات چهارنفره جهت رفع معضل دو نقشه‌ای و اعزام نمایندگان این هیات در این زمینه به استانهای مجاور، انتظار داریم در اسرع وقت نتایج کار این هیات جهت تصویب در کمیسیون ماده ۵ از طریق اداره کل راه و شهرسازی پیگیری شود.
توجه به نقش نظارت‌های عالیه، افزایش تعداد مجریان آموزشی برگزارکننده دوره‌های ارتقاء پایه مهندسین، در اختیار گذاشتن ساختمان‌های اداری متعلق به اداره کل راه و شهرسازی به دفاتر نمایندگی سازمان و ورود سازمان با قاطعیت به بحث نظارتی و کنترل کیفی خدمات،  موضوعاتی بود که مهندس منوچهر ماهرو بختیاری به آن ها پرداخت و یادآور شد: با حضور و نظارت نظام‌مهندسی ساختمان در کلیه مراحل ساخت‌وساز، ایمن بودن ساختمان‌ها و حفظ سرمایه‌های ملی تضمین می‌شود.
در ادامه مهندس خدامی و مهندس افخمی اعضاء هیات مدیره سازمان مواردی در خصوص ارائه خدمات مهندسی در شهرهای زیر 25هزار نفر، بازرسی ادواری لوله‌کشی گاز ساختمان‌ها و ارائه خدمات مهندسی در قسمت آسانسور بیان نمودند.
مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه ضمن اشاره به روند روبه رشد برنامه‌های سازمان طبق رصدهای صورت گرفته، اظهار کرد: با توجه به موارد مطروحه، در خصوص رفع مشکل دو نقشه‌ای در ساخت‌وسازهای استان پیگیری‌های لازم  را در کمیسیون ماده 5 انجام خواهیم داد.
وی بیان کرد: مکاتبات و پیگیری جهت  ارائه خدمات مهندسی در شهرهای زیر 25هزار نفر توسط اعضاء سازمان نظام‌مهندسی ساختمان از طریق اداره کل انجام خواهد گرفت.
مهندس خالقی خواستار تشکیل جلسات مشترک حداقل ماهانه با سازمان نظام‌مهندسی ساختمان جهت هماهنگی بیشتر شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات