آغاز بررسی"کلیات لایحه عوارض محلی سال 1399"شهرداری سنندج

آغاز بررسی"کلیات لایحه عوارض محلی سال 1399"شهرداری سنندج

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرسنندج اولین جلسه بررسی"کلیات لایحه عوارض محلی سال 1399"ظهر امروز در کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهرسنندج برگزارشد.
در ابتدای این جلسه"سیدغریب سجادی"رئیس کمیسیون بودجه شورا ضمن درخواست از صاحب نظران و عموم مردم شهرسنندج جهت ارایه و ارسال نظرات و پیشنهادات خود اظهار داشت حق مردم و صاحب نظران است که فضایی فراهم شود تا بتوانند در مورد لایحه عوارض محلی اظهار نظر و عقیده نمایند.
وی ضمن اشاره به نقاط ضعف و قوت لایحه عوارض سال 1399 خاطرنشان کرد:باتوجه به رویکرد حاکم در میان اکثریت اعضای شورای شهرسنندج و نظر به وجود مشکلات"معیشتی و فضای حاکم برجامعه"به هیچ وجه درصدد افزایش نرخ عوارض در سال 1399 نیستیم و بیشتر به دنبال اصلاح رویکردها در لایحه سال آینده هستیم.
سجادی با اشاره به اینکه همواره در لایحه عوارض مربوط به ساخت و ساز،شورا و شهرداری سیاستهای تشویقی برای بافت فرسوده و حاشیه شهر در نظر گرفته است اما متاسفانه در عمل این امر با استقال مواجه نشده است چرا که که بخش زیادی از شهروندان از این معافیتها هیچ آگاهی ندارند لذا رسالت و وظیفه شورا و شهرداری است که این موارد را با سازوکار منطقی به اطلاع شهروندان برساند.
رییس کمیسیون بودجه با بیان اینکه حق شهروندان است که به ضرورت شفاف و روشن برای آنها تشریح شود که عوارض که به شهرداری پرداخت می کنند چگونه محاسبه شده است ضمن انتقاد از نحوه محاسبه عوارض و برخوردهای سلیقه ای در شهرداری اظهار داشت:دو سال قبل شهرداری طبق مصوبه شورا ملزم به اصلاح رویکرد سنتی و دستی شد تا در تمامی حوزه ها هرگونه عوارض دریافتی از شهروندان را به صورت سیستمی و با استفاده از نرم افزارهای موجود و به صورت شفاف محاسبه کند اما متاسفانه هنوز اقدام قابل توجهی در این خصوص صورت نگرفته است.
سجادی با اشاره به لزوم توجه به قوانین فرادستی و همچنین آرای صادره در دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد:که در لایحه سال 99 قبل از تصویب نهایی لایحه تمامی موارد و کدهای درآمدی که طبق قانون اخذ آنها خلاف قانون تشخیص داده شده است از لایحه حذف خواهند شد.
شهروندان عزیزی که در خصوص لایحه عوارض پیشنهاداتی دارند می توانند علاوه بر شرکت در جلسات کمیسیون بودجه که روزهای شنبه تا چهارشنبه دی ماه راس ساعت 12 ظهر در سالن جلسات شورای اسلامی شهرسنندج برگزار می شود.
آدرس پستی
سنندج - انتهای بلوارشبلی - میدان شورا - ساختمان شورای شهرسنندج - طبقه سوم - دفتر کمیسیون بودجه
شماره فاکس:33566206


ویدئو در این قسمت قرار داده شود
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر سنندج

    منبع خبر

    شورای شهر سنندج

    شورای شهر سنندج یک شورای شهر در شهر سنندج می باشد

      نظرات