شهردار تهران بر لزوم استفاده...

شهردار تهران با بیان اینکه مطابق قانون، شورای عالی استان‌ها همطراز یک قوه دیده شده است، تاکید کرد: ما باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم و نشان دهیم نتایج رأی مستقیم مردم در انتخاب اعضای شورای شهر می‌تواند در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان نقش بسیار موثری داشته باشد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – پیروز حناچی در یکصد و پنجمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در یزد با اشاره به رشادت‌های سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" و همرزمانش و گرامیداشت یاد و خاطره آنها، اظهار کرد: کشور در شرایط حساس و سختی به سر می‌برد ولی امیدواریم با اخلاص و رشادت جوانان این مرز و بوم و تدبیر خوب مسئولان نظام، این تهدیدات از کشور رخت بربندد و شاهد توسعه بیش از پیش کشور باشیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها در قانون اساسی همانند و همطراز یک قوه دیده شده است، بر استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ تاکید کرد و گفت: باید نتایج آراء مردم منجر به ارتقای زندگی و حقوق شهروندی آنها شود.

وی با اشاره به نظرات مطرح شده مبتنی بر محدود کردن شوراها در حد نظارت، تصریح کرد: اگر از ظرفیت شورای عالی استان‌ها به درستی استفاده نشود، این نظرات جامه عمل می‌پوشد و ظرفیت شوراها به حاشیه رانده می‌شود.

حناچی با بیان اینکه شهرداری‌ها خواه ناخواه یک نهاد اجتماعی به شمار می‌روند، افزود: در نظام قانون‌گذاری ما همه اختیارات به شهرداری داده نشده اما باید در مسیر استفاده از ظرفیت‌های تعریف شده قدم برداریم ضمن اینکه بر اساس قانون باید آنچه برای شوراها لحاظ شده، به طور کامل استفاده شود.

رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با تاکید بر اینکه شهری که به ثبت جهانی رسیده ظرفیت بسیار عظیمی باید داشته باشد، گفت: اینکه یزد در بین این شهرها قرار دارد افتخار بسیار بزرگی است که نصیب یزد و ایران شده است.

وی تصریح کرد: در حالی امروز مفهوم پایداری در دنیا مطرح می‌شود که سال‌ها پیش مردمان یزد آن را در بستر شرایط دشوار آب و هوایی کویر به صورت کامل رقم زده‌اند و با این فرهنگ زیسته‌اند و این در حالیست که کشورهای جهان به ویژه اروپایی‌ها برای توسعه این نظریه و ترویج این نگاه سالانه میلیون‌ها یورو هزینه ‌می‌کنند.

شهردار تهران با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد، تعداد شهرهایی که در دنیا و به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص به ثبت جهانی رسیده‌اند را بسیار اندک خواند و گفت: افتخار ثبت جهانی که جهانیان نیز به آن صحه گذاشته‌اند، در حالی نصیب یزدی‌ها شده که مردمان این دیار از قدیم با زندگی در سخت‌ترین شرایط اقلیمی این سرزمین، بیشترین همزیستی با طبیعت و کم‌عارضگی در محیط پیرامون خود داشته‌اند.

مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران روز چهارشنبه با حضور شهرداران و مشاوران شهرهای مشهد، اصفهان، تهران، تبریز، شیراز، اهواز، همدان، قم، کرج، کرمان، بندرعباس، رشت، زاهدان و یزد به میزبانی شهر جهانی برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات