مصرف بهینه آب با تغییر فرهنگ و برنامه ریزی امکان پذیر است

مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران گفت: مصرف بهینه آب با تغییر فرهنگ و برنامه ریزی امکان پذیر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "عبدالرضا فولادوند" در سومین همایش ملی آموزش جغرافیا با رویکرد آب در کتاب های درسی که در سالن همایش های وزارت  جهاد کشاوزی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از برنامه های مهمی که وزارت آموزش و پرورش در طی 6 سال گذشته همواره  پیگیری کرده است، تقویت انجمن های علمی بوده اکه با توجه به حضور همکاران اینجانب در این همایش این گونه  انجمن ها بایستی در استان ها فعال شده و نسبت به برگزاری آن ها اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه علم جغرافیا در ممالک شرق با توجه به تالیفاتی که باقی مانده است، دارای سابقه  1300 ساله میباشد، تصریح کرد: بسیاری از دانشمندان به  پیشگام بودن ایران در این علم  اذعان داشته که این امر مایه مباهات ایران و ایرانی است.

فولادوند افزود: ما جامعه ای هستیم که زمانی که با مشکلی روبرو می شویم به فکر راه چاره می افتیم و به نوعی برنامه های خودمراقبتی، پیشگیری و  زیست مراقبتی را  در برنامه ریزی هایمان نادیده می گیریم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه مسوول  امر صرفه جویی نیستند، آن ها متولی تعلیم و تربیت و  تغییر فرهنگ می باشند. در ابتدا فرهنگ بایستی تغییر کرده و  بعد مصرف بهینه شود. دانش آموزان به حرف های ما توجه زیادی ندارند بلکه به عمل و اقدامات ما نگاه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه  ایران به دلیل داشتن منابع آبی بزرگ به فکر ذخیره و استفاده بهینه نبوده است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا  فرهنگ را تغییر داده  که البته به سادگی هم امکان پذیر نیست؛ بلکه بایستی سال ها تلاش نموده تا  با  برنامه ریزی دراز مدت تغییر الگوی مصرف  ایجاد شود؛ چرا که  آب سرمایه ملی است.

فولادوند ضمن بیان اینکه انجمن علمی گروه جغرافیا در تهران به بهترین نحو ممکن فعال است، گفت: این انجمن به نوعی وارد مباحث کاربردی شده است و به تنهایی نیز قادر به ادامه فعالیت نمی باشد و نیازمند همدلی  و مشارکت سایر بخش ها است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران اظهار کرد: رویه آموزش و پرورش شهر تهران بدین گونه است که اقدامات کیفیت بخشی را به انجمن های علمی محول کرده و به نوعی به عنوان پشتیبان کمک کنیم تا تا فعالیت هارا ادامه دهند که برگزاری سومین  همایش ملی  جغرافیا نشان از این موضوع دارد و بایستی در سایر انجمن ها نیز تاثیر خود را بگذارد.

وی با اشاره به اینکه سپردن مباحث علمی و پژوهشی به بخش غیردولتی و نظارت بر آن توسط دولت بایستی به فرهنگ تبدیل شود، یادآور شد: آموزش و پرورش این نهاد انسان ساز نیز به عنوان پشتیبان در برگزاری همایش ها ایفا نقش می کند.

فولادوند در پایان ضمن تاکید بر اینکه  شهر تهران آمادگی کامل برای برگزاری همایش های علمی را دارد، اظهار امیدواری کرد: این انجمن ها در راستای فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف پژوهشی و توسعه علمی گام های موثری را بردارند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات