برگزاري دوره آموزشي بيمارهاي شايع در حيات وحش و راه هاي پيشگيري از شيوع آن ها براي محيط بانان اصفهان

برگزاري دوره آموزشي بيمارهاي شايع در حيات وحش و راه هاي پيشگيري از شيوع آن ها براي محيط بانان اصفهان

دوره 2 روزه آموزشي بيمارهاي شايع در حيات وحش و راه هاي پيشگيري از شيوع آن ها براي محيط بانان حفاظت محيط زيست استان اصفهان برگزارشد.

به گزارش«پارما» از اداره آموزش و مشاركت هاي مردمي حفاظت محيط زيست استان اصفهان دوره 2روزه آموزشي بيمارهاي شايع در حيات وحش و راه هاي پيشگيري از شيوع آن ها براي محيط بانان حفاظت محيط زيست استان اصفهان برگزارشد.

اين دوره آموزشي با هدف كلي آشنايي فراگيران با نحوه تشخيص شيوع بيماري هاي شايع در حيات وحش و كسب توانايي اطلاع رساني به موقع و صحيح در هنگام بروز و يا شيوع بيماري ها برگزارشد .

همچنين افزايش مهارت فراگيران در زمينه شناسايي شيوع بيماري در حيات وحش ، همچنين با نحوه پيشگيري و كنترل بيماري ها از جمله اهداف رفتاري اين دوره آموزشي است.

معرفي بيمارهاي شايع در حيات وحش بويژه بيماري هاي مشترك بين انسان و حيوان و بيماري هاي مهم واگير بين حيوانات، معرفي علايم بيماري ها در حيوانات و انسان(بيماري هاي مشترك)، راه هاي پيشگيري از شيوع بيماري ها و روش هاي مبارزه با بيماري ها، اقدام هاي بهداشتي و ضد عفوني، نحوه حفاظت فردي در مقابل بيماري ها، معرفي قوانين و دستور العمل هاي مرتبط با كنترل و پيشگيري از بيماري ها در حيات وحش، روش نگهداري حيوانات در باغ وحش و معرفي روش هاي نمونه برداري و ارسال نمونه به آزمايشگاه از جمله مهمترين سرفصل هاي آموزشي بود كه توسط دكتر سعيد يوسف پور و دكتر رضا كيامرزي از مدرسين و مربيان آموزشي اين دوره تدريس شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات