المان "هما" در ناحیه شهری مینودر نصب شد

المان "هما" در ناحیه شهری مینودر نصب شد

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ قاسمی گفت: مجموعه مدیریت شهری قزوین در تلاش است تا با نصب المان های دائمی متنوع در زمینه معرفی قزوین اقدام کند و در همین راستا با نصب المان هما نیز در راستای معرفی زیست بوم متنوع و نادر قزوین در بخش الموت و طارم گام برداشته است.

این مسئول با بیان این که هما در ادبیات ایران به عنوان نماد سعادت و خوش یمنی نیز شناخته شده است، تصریح کرد: در سال 78 به پیشنهاد اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و تصویب سازمان حفاظت محیط زیست کشور، "هما" به عنوان نماد تنوع زیستی استان قزوین انتخاب و معرفی شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه و منحصر به فرد بودن آن عنوان کرد: با توجه به نامگذاری میدان هما در ناحیه شهری مینودر و فضای مناسب این میدان برای نصب مجسمه، سازمان زیباسازی پیشنهاد ساخت و نصب مجسمه را مطرح و نسبت به سفارش طراحی و ساخت ماکت به برخی از مجسمه سازان مطرح کشور اقدام کرد.

قاسمی افزود: در نهایت ماکت ساخته شده توسط مسعود رنگرزان به عنوان طرح مورد نظر و منتخب مورد ارزیابی و با برنامه ریزی و بررسی های صورت گرفته کارشناسان ابعاد پیشنهادی این مجسمه ارتفاع 9 متر و با استفاده از آهن با پوشش ضد زنگ شفاف انتخاب و احداث شد.

این مدیرشهری خاطرنشان کرد: اين پرنده آهني ٣ تن وزن دارد و در مدت ٩ ماه ساخته شده و به زودی نور پردازی می شود.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات