موزه ها می توانند از مهمترین کانون های فرهنگی شهر باشند

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر یزد در روز دوشنبه ۱۶ دی ماه و با حضور مسیولین حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، نحوه بهره برداری از موزه دفاع مقدس یزد بررسی شد.
محسن عباسی عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه موزه ها به مثابه مکان های فرهنگی آموزشی و از مهمترین کانون های فرهنگی شهر هستند عنوان کرد: موزه ها می توانند تاثیرگذارتر از مدارس عمل کنند و کارکردهای آموزشی شان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
عباسی هرفته موزه دفاع مقدس یزد را از روزآمدترین موزه های کشور دانست و تصریح کرد: از آنجا که مخاطب این موزه ها بیشتر نوجوانان و جوانان هستند باید برای بهره برداری هر چه بیشتر از آن ها برنامه ریزی کرد تا مخاطب حداکثر استفاده را داشته باشد و اقتضا می کند با توجه به زیرساخت های آماده این محل، شهرداری در بهره برداری و اجرای برنامه ها مشارکت کند.
خواجه حسینی معاون سابق مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ضمن تشکر از همکاری شهرداری و سازمان فرهنگی، آمادگی بنیاد را در تعامل بیشتر با شهرداری اعلام کرد و با اشاره به فضای موزه و مجاورت آن با پارک آزادگان بر استفاده مردم از برنامه ها تاکید کرد و پیشنهاد داد بهره برداری از موزه در قالب کمیته اجرایی متشکل از مدیران شهرداری و اداره کل حفظ آثار صورت پذیرد.
سرهنگ زارع مدیرکل بنیاد حفظ آثار با تقدیر از شورای اسلامی شهر در نامگذاری میدان ورودی شهر به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: سیاست این بنیاد استفاده عامه مردم از موزه دفاع مقدس یزد و برداشتن حصارهاست و امیدواریم تا سوم خرداد به مناسبت هفته دفاع مقدس بخشی از آثار محتوایی این موزه افتتاح شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر یزد

    منبع خبر

    شورای شهر یزد

    شورای شهر یزد یک شورای شهر در شهر یزد می باشد

      نظرات