برنامه درسی ملی نگاه ویژه ای به محیط زیست و مساله آب دارد

رئیس اداره آموزش متوسطه اول خراسان رضوی با اشاره به اینکه دو میلیون و 787 هزار نفر ساعت آموزش در خراسان رضوی اتفاق می افتد، گفت: می توانیم از این ظرفیت که در برنامه درسی ملی وجود دارد برای حل بحران آب استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، سعید سلطانی در کارگاه آموزشی طرح گسترش سواد آبی با محوریت داناب و کتاب انسان و محیط زیست که در سالن همایش های این شرکت برگزار شد با اشاره به ظرفیت های برنامه درسی ملی در حفاظت و بهره برداری درست از محیط زیست و منابع آبی، اظهارکرد: پیشگیری از بحران آب با آموزش صحیح به دانش آموزان و خانواده ها محقق می شود.

نماینده اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ظرفیت بالقوه ای در این زمینه دارد، ادامه داد: برنامه درسی ملی نگاه ویژه ای به محیط زیست و مساله آب دارد و دانش آموزان با محتوای تعیین شده آموزش می بینند.

وی با اشاره به اینکه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جزء این محتوای تعریف شده است، گفت: این درس ناظر بر مطالعه کنش ها و تعاملات انسانی با خدا، خلق و طبیعت است و هر آنچه که در ارتباط با توانایی ایجاد رابطه مثبت و سازنده ارتباط بین انسان و طبیعت است در این درس وجود دارد.

سلطانی گفت: اگر در طی سال تحصیلی حداقل دو ساعت در مدارس به بحث محیط آب و منابع آبی اختصاص داده شود و دانش آموزان را نسبت به بحران آب دغدغه مند کنیم می توانیم گام موثری در حل بحران آب داشته باشیم.

نماینده اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه دو میلیون و 787 هزار نفر ساعت آموزش در خراسان رضوی اتفاق می افتد، اظهارکرد: می توانیم از این ظرفیت که در برنامه درسی ملی وجود دارد در حل بحران آب استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه درسی ملی در خراسان رضوی، بیان کرد: در دوره دوم ابتدایی که شامل کلاس های سوم، چهارم، پنجم و ششم در درس مطالعات اجتماعی به مسائل زیست محیطی از جمله آب می پردازند که این آموزش شامل دو ساعت در هفته است.

سلطانی با بیان اینکه در دوره متوسطه اول پایه های هفتم، هشتم و نهم درس مطالعات اجتماعی و بخشی از کتاب علوم تدریس می شود، گفت: اگر یک جلسه از علوم تجربی و مطالعات اجتماعی به این امر اختصاص پیدا کند از 310 هزار نفر دانش آموز یک میلیون و 550 هزار ساعت ظرفیت آموزش منحصر به موضوع آب و رفع بحران آن داریم.

وی ادامه داد: در دوره متوسطه دوم در کلاس دهم درس جغرافیای ایران و جغرافیای خراسان رضوی دو ساعت در هفته (300 هزار نفر ساعت در هفته آموزش) به ازای هر درس ظرفیتی است که در اختیار محتوای درخواستی موضوعات آب قرار دارد.

رئیس اداره آموزش متوسطه اول خراسان رضوی گفت: در دوره دوم متوسطه کلاس یازدهم کتاب انسان و محیط زیست در همه رشته ها تدریس می شود و بخش هایی از درس زمین شناسی در رشته تجربی و ریاضی و بخش هایی از جغرافیای پایه یازدهم و دوازدهم انسانی دو ساعت در هفته (258 هزار نفر ساعت در هفته) به آموزش در موضوعات آب اختصاص دارد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات