همایش آموزشی ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی صنعت برق برگزار شد

همایش آموزشی ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی صنعت برق برگزار شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این همایش آموزشی با حضور استاد قرائتی و فاضل خراسانی، رضا انجم‌شعاع  معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو، محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر، کرم رضایی رئیس شورای فرهنگی توانیر و برخی از مدیران عامل صنعت برق به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای خراسان برگزار شد.
آشنایی با تکنیک‌های جنگ روانی و اقتصادی، دشمن شناسی از منظر مقام معظم رهبری، توسعه و ترویج شیوه‌های نوین مصرف بهینه آب و برق و تاثیر رسانه و فضای مجازی در خانواده، موضوعات آموزشی این دوره بود.
حجت الاسلام و المسلمین شیخی مسئول فرهنگی و دینی شرکت توانیر ضمن خیر مقدم به میهمانان از حمایت همه جانبه مدیران صنعت برق در مقوله دین و فرهنگ تقدیر و تشکر نموده و برنامه‌های همایش آموزشی ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی را تشریح کرد.
در ادامه رئیس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: ائمه جماعات که دچار کهولت سنی شده‌اند کنار بروند و روحانیون جوان و پر انرژی و آموزش دیده جایگزین گردد، البته این کار با تکریم ائمه جماعات و حفظ جایگاه پیشکسوتی آنان صورت پذیرد.
حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایش آموزشی ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی صنعت برق سراسر کشور در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار کرد: مسئله اقامه نماز از طرف خداوند یک دستور بوده که در آیه 41 سوره حج صادر شده است. بر اساس احادیث هر کس به مسجد می‌رود، 8 نعمت دریافت می‌کند که یکی از آن نعمات دانش است. این، یعنی امام جماعت باید همیشه دانش خود را به روز کند.
وی ادامه داد: ما روی نماز به آن صورت که لازم است، کاری نکرده‌ایم و ضروری است این مسئله جدی‌ترگرفته شود.
قرائتی با تاکید بر لزوم برپاداری قرآن تصریح کرد: تنها شکایت پیامبر(ص) در روز قیامت نیز از مهجوریت قرآن است.
در ادامه این نشست رضا انجم‌شعاع معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو و رئیس شورای فرهنگی و اقامه نماز این وزارتخانه خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی موجب شده‌اند وزارت نیرو در کنار توفیقات دیگر خود، در حوزه فرهنگی و نماز نیز عملکردی قابل تقدیر داشته باشد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های وزارت نیرو جهت تاثیرگذاری بر حوزه فرهنگی گفت: نخستین ظرفیت وزارتخانه وجود 1000 امام جماعت در سراسر کشور است که برکات فراوانی را برای وزارت نیرو به همراه دارد. وزارت نیرو در حوزه فرهنگی می‌تواند یکی از دستگاه‌های نمونه کشوری و الگویی برای سایر وزارتخانه‌ها باشد. در حال حاضر حدود 80 هزار نیرو در این وزارتخانه مشغول به‌کارند و حدود 30 تا 40 هزار نیرو نیز به صورت شرکتی با ما همکاری دارند که این‌ها جزو سرمایه‌های ارزشمند ماست.
انجم‌شعاع خاطرنشان کرد: رسالت و ماموریت بسیار مهم وزارت نیرو تامین آب و برق مطمئن برای مردم در سراسر کشور است. ویژگی دیگر وزارت نیرو سطح گسترده تماس بدنه این وزارتخانه با مردم است. در همه شهرها و روستاها همکاران ما حضور دارند و ارائه خدمات می‌کنند. بیش از 30 میلیون مشترک آب و برق در سراسر کشور فعال هستند. فعالیت‌های مراکز متعدد آموزشی و پژوهشی در سراسر کشور ظرفیت دیگری است که وزارتخانه از آن برخوردار است که لازم است از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.
مسئول شورای فرهنگی و اقامه نماز وزارت نیرو خاطرنشان کرد: باید به طریقی عمل کنیم که همه همکاران ما در کشور بتوانند از فعالیت‌های فرهنگی، دینی و نماز برخوردار شوند و این اقدامات تنها شامل تعداد محدودی نشود. این موضوع عملیاتی نمی‌شود مگر مجموعه‌های فرهنگی کنار هم قرار گرفته و از عملکرد بخشی دوری شود.
در ادامه این نشست مدیرعامل توانیر با اشاره به آلودگی هوا و معضلات مربوط به آن، در خصوص طرح‌های صنعت برق کشور برای مدیریت این مسئله گفت: یکی از سیاست‌های ما کاهش آلودگی کلان‌شهرهاست. این سیاست در قالب توسعه حمل و نقل برقی با اولویت توسعه حمل و نقل موتورسیکلت‌های برقی است.
مدیرعامل توانیر تاکید کرد: در اعمال این سیاست‌ها نقش مسئولان فرهنگی می‌تواند بسیار موثر باشد تا نظرات خود را به ما ارائه کرده و ما روش‌های خود را بر اساس نظرات ایشان اصلاح و تکمیل کنیم.
وی ادامه داد: این موفقیت‌ها مسئولیت ما را سنیگن‌تر می‌کند. خواهش من از مسئولان فرهنگی این است که به جهت ارتباط با مردم، به ما ایده بدهند تا نقاط ضعف خویش را پوشش و نقاط قوت خود را توسعه دهیم. مسئله دیگر این است که ما ادعا داریم همکاران ما در صنعت برق پیشتاز در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند و این افتخاری برای ماست که ولایت‌پذیر هستیم.
در ادامه این نشست آموزشی و در روز دوم، حجت‌الاسلام فاضل خراسانی استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تفسیر بخش نخست بیانیه گام دوم انقلاب از نگاه مقام معظم رهبری اظهار کرد: در دهه دوم شاهد برخی مسائل هستیم که وجود این پدیده‌های دردناک در جامعه شیعی یک پارادوکس است و نباید شاهد گسل‌های زیستی باشیم. اسلام مکتبی برای همه عصرهاست و این ما هستیم که نمی‌توانیم از اسلام به خوبی استفاده کنیم. اولین عاملی که زیرساخت‌های بهداشت و روان را در نظام سلامت و خانواده بر هم زده، علم‌زدگی است. مسئله دیگر سن‌زدگی و عامل سوم زندان خصوصیت‌ها و خواص است.
وی ادامه داد: گاهی این تصور وجود دارد که نیاز به مباحث دینی نداریم چون علم، سن یا مقام ما بالاتر رفته است. علم ضمانت اجرا ندارد و عالم شدن به معنای عامل شدن نیست. دانش باید به بینش تبدیل شود.
شایان ذکر است شرکت توانیر در ارزیابی سال 97  توسط وزارت نیرو شایسته تقدیر ویژه شد که از متولی‌زاده و حجج اسلام شیخی و کاکاوند در این مراسم با اهدای لوح تقدیر شد. همچنین به شرکت‌هایی که توسط ستاد اقامه نماز استان‌ها و دفتر فرهنگی توانیر مورد ارزیابی قرار گرفته و حائز رتبه برتر شده بودند، لوح تقدیر اهدا شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات