تلاش برای ارتقاء شأن و جایگاه سازمان و مهندسان نظام مهندسی ساختمان استان یزد
رئیس سازمان: اعضای بدهکار فاقد پرونده های نظارتی ، به مرور از خدمات سازمان محروم می شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان این که نظام مهندسی ساختمان، سازمانی مهم و مؤثر در حوزه ساخت و سازهاست، گفت: طبیعتاً اهمیت این سازمان به کیفیت عملکرد مهندسان و اعضای سازمان مي باشد چراکه آنان به هر اندازه حرفه ای تر با مخاطبان و مشتریان خود برخورد کنند، باعث ارتقاء شأن و جایگاه سازمان و مهندسان حوزه ساختمان در جامعه می شوند.
مهدی سالاری در گفت و گو با روابط عمومي سازمان ، به نقش تأثیرگذار اعضاء در انتخاب اعضای هیأت مدیره اشاره و اظهار می کند: در هنگام انتخابات، هر کدام از کاندیداها تلاش میکنند تا برنامه ها و ارزش هایی که خود و اکثر مهندسان به آنها پایبند هستند را براي جلب آرای اعضاء مطرح کنند و اعضاء نیز به همین ارزش ها و اصول رأی می دهند.
وی گفت: پس از انتخابات نیز همان گونه که اعضای سازمان از هیأت مدیره پایبندی به ارزش ها و برنامه هایشان را خواستارند، هیأت مدیره نیز از کلیه اعضاء می خواهد تا به ارزش ها و اخلاق حرفه ای در سازمان احترام بگذارند و به آن مقید باشند.
سالاری در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از اعضای سازمان و مهندسان ، بسیار حرفه ای عمل میکنند و دائماً در حال یادگیری و کسب تجربه های جدید هستند و با علاقه و دقت ، اخبار سازمان را نیز رصد كرده و نسبت به عملکرد سازمان اظهار نظر و نقدها و پيشنهادهاي ارزشمندي نيز ارائه مي دهند.
وی افزود: این افراد که در فعالیتهای تفریحی ، رفاهی ، فوق برنامه و آموزشی نیز حضور خوبی دارند، با توجه به این که مسائل سازمان را دنبال می کنند، پروژه نظارتی و طراحی دارند و از دید سازمان، اعضای مؤثری محسوب می شوند لذا وظیفه خود می دانیم که انتظارات و توقعات آنها را مورد توجه و احترام قرار دهیم.
سالاری متذکر شد: البته در مقابل نیز افراد معدودی در بین اعضای سازمان هستند که بنا به دلایلی اصول ، مرام و اخلاق حرفهای سازمان را خیلی مورد توجه قرار نمی دهند و خارج از شبکه نظام مهندسی، از اعتبار نظام مهندسی ساختمان سوء استفاده میکنند و در پروژه های بدون پروانه و تخلف سازی ها مشارکت میکنند یا برخی از اعضاء ، در ارائه خدمات مهندسی نامنظم هستند و مؤلفه زمان برای آنها اهمیت مورد انتظار را ندارد که این قلیل افراد سبب بی اعتمادی مردم نسبت به سازمان میشوند.
به گفته وی، این قبیل مهندسان حتی برای یادگیری و کسب مهارت های لازم و قابلیت سازی ها، احساس مسئولیت نمی کنند و تلاشی برای ارتباط بیشتر با سازمان و ارائه خدمات مناسب در راستای رضایت همشهریان ندارند و بعضاً نیز با وجود برخورداری از مهارت های لازم، مسئولانه عمل نمیکنند.
وی با بیان این که به مرور زمان شاهد مستندسازی فعالیت ها و توسعه سامانه های هوشمند هستیم، اظهار کرد: به زودی دقیقترین اطلاعات را از وضعیت تک تک اعضای سازمان اعم از سوابق خدماتی، فعالیت های رفاهی و آموزشی و دیگر موارد مورد نیاز ، حتی میزان مشارکت آنها در برنامه های سازمان از جمله جشن های سازمان را ثبت کرده و در اختیار خواهیم داشت.
سالاری اعلام کرد: گردآوری این اطلاعات باعث می شود که سازمان به مرور زمان بتواند اعضای منظم و متعهد سازمان را شناسایی تا متناسب با احساس مسئولیت و توانایی های اعضاء ، نسبت به تجليل و گراميداشت آنها اقدام نمايد .
وی با اشاره به این که رویکرد جدید سازمان، اهتمام به ارائه خدمات رفاهی و آموزشی بیشتر و پرداخت تسهیلات و ارجاع امور به مهندسان متعهد و منظم است، گفت: قطعاً کسانی که توجه و مشارکت لازم را به سازمان ندارند یا در فعالیت های خود مسئولانه عمل نمی کنند و اکنون به راحتی از خدمات سازمان استفاده می کنند، به تدریج و با ادامه این روند ، از لیست اولویت های سازمان خارج می شوند.
سالاری با بیان این که در حال حاضر سازمان هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات به مهندسان عضو ندارد و سامانه ، تنها بدهی اعضاء و حق عضویت آنها را برای ادامه همکاری ها مدنظر دارد، تأکید کرد: اما بنا به سیاست های سازمان و در راستای رعایت عدالت اداری، از آنهایی كه فعالیت بهینه تر و مشارکت بیشتری با سازمان دارند، حمایت خواهیم کرد و اعضای بدهکار فاقد پرونده های نظارتی به مرور از خدمات سازمان به طور الکترونیکی محروم می شوند یا در اولویت قرار نمی گیرند.
نظرات