تلاش برای ارتقاء شأن و جایگاه سازمان و مهندسان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

تلاش برای ارتقاء شأن و جایگاه سازمان و مهندسان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

رئیس سازمان: اعضای بدهکار فاقد پرونده‎ های نظارتی ، به مرور از خدمات سازمان محروم می شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان این که نظام مهندسی ساختمان، سازمانی مهم و مؤثر در حوزه ساخت و سازهاست، گفت: طبیعتاً اهمیت این سازمان به کیفیت عملکرد مهندسان و اعضای سازمان مي باشد چراکه آنان به هر اندازه حرفه ‎ای‌ تر با مخاطبان و مشتریان خود برخورد کنند، باعث ارتقاء شأن و جایگاه سازمان و مهندسان حوزه ساختمان در جامعه می شوند.
مهدی سالاری در گفت و گو با روابط عمومي سازمان ، به نقش تأثیرگذار اعضاء در انتخاب اعضای هیأت مدیره اشاره و اظهار می‌‌ کند: در هنگام انتخابات، هر کدام از کاندیداها تلاش می‌کنند تا برنامه‌ ‎ها و ارزش‌ ‎هایی که خود و اکثر مهندسان به آنها پایبند هستند را براي جلب آرای اعضاء مطرح کنند و اعضاء نیز به همین ارزش‌‌ ها و اصول رأی می‌ ‎دهند.
وی گفت: پس از انتخابات نیز همان گونه که اعضای سازمان از هیأت مدیره پایبندی به ارزش‌ ‎ها و برنامه‌ ‎هایشان را خواستارند، هیأت مدیره نیز از کلیه اعضاء می‌‎ خواهد تا به ارزش‎ ها و اخلاق حرفه‌ ‎ای در سازمان احترام بگذارند و به آن مقید باشند.
سالاری در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از اعضای سازمان و مهندسان ، بسیار حرفه ‎ای عمل می‌کنند و دائماً در حال یادگیری و کسب تجربه‎ های جدید هستند و با علاقه و دقت ، اخبار سازمان را نیز رصد كرده و نسبت به عملکرد سازمان اظهار نظر و نقدها و پيشنهادهاي ارزشمندي نيز ارائه مي دهند.
وی افزود: این افراد که در فعالیت‌های تفریحی ، رفاهی ، فوق برنامه و آموزشی نیز حضور خوبی دارند، با توجه به این که مسائل سازمان را دنبال می ‎کنند، پروژه نظارتی و طراحی دارند و از دید سازمان، اعضای مؤثری محسوب می‌‎ شوند لذا وظیفه خود می ‎دانیم که انتظارات و توقعات آنها را مورد توجه و احترام قرار دهیم.
سالاری متذکر شد: البته در مقابل نیز افراد معدودی در بین اعضای سازمان هستند که بنا به دلایلی اصول ، مرام و اخلاق حرفه‌ای سازمان را خیلی مورد توجه قرار نمی ‎دهند و خارج از شبکه نظام مهندسی، از اعتبار نظام مهندسی ساختمان سوء ‎استفاده می‌کنند و در پروژه ‎های بدون پروانه و تخلف‌ سازی‌ ها مشارکت می‌کنند یا برخی از اعضاء ، در ارائه خدمات مهندسی نامنظم هستند و مؤلفه زمان برای آنها اهمیت مورد انتظار را ندارد که این قلیل افراد سبب بی ‎اعتمادی مردم نسبت به سازمان می‌شوند.
به گفته وی، این قبیل مهندسان حتی برای یادگیری و کسب مهارت ‎های لازم و قابلیت‎ سازی‌ ها، احساس مسئولیت نمی‎ کنند و تلاشی برای ارتباط بیشتر با سازمان و ارائه خدمات مناسب در راستای رضایت همشهریان ندارند و بعضاً نیز با وجود برخورداری از مهارت‌ ‎های لازم، مسئولانه عمل نمی‌کنند.
وی با بیان این که به مرور زمان شاهد مستندسازی فعالیت‌‌ ها و توسعه سامانه‎ های هوشمند هستیم، اظهار کرد: به زودی دقیق‌ترین اطلاعات را از وضعیت تک ‎تک اعضای سازمان اعم از سوابق خدماتی، فعالیت‌‎ های رفاهی و آموزشی و دیگر موارد مورد نیاز ، حتی میزان مشارکت آنها در برنامه‎ های سازمان از جمله جشن‌‌ های سازمان ‌‎را ثبت کرده و در اختیار خواهیم داشت.
سالاری اعلام کرد: گردآوری این اطلاعات باعث می‎ شود که سازمان به مرور زمان بتواند اعضای منظم و متعهد سازمان را شناسایی تا متناسب با احساس مسئولیت و توانایی‌‎ های اعضاء ، نسبت به تجليل و گراميداشت آنها اقدام نمايد .
وی با اشاره به این که رویکرد جدید سازمان، اهتمام به ارائه خدمات رفاهی و آموزشی بیشتر و پرداخت تسهیلات و ارجاع امور به مهندسان متعهد و منظم است، گفت: قطعاً کسانی که توجه و مشارکت لازم را به سازمان ندارند یا در فعالیت‌ ‎های خود مسئولانه عمل نمی‌‌ کنند و اکنون به راحتی از خدمات سازمان استفاده می‌ ‎کنند، به تدریج و با ادامه این روند ، از لیست اولویت‌ ‎های سازمان خارج می‌ ‎شوند.
سالاری با بیان این که در حال حاضر سازمان هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات به مهندسان عضو ندارد و سامانه ، تنها بدهی اعضاء و حق عضویت آنها را برای ادامه همکاری‌‌ ها مدنظر دارد، تأکید کرد: اما بنا به سیاست‌‌‌ ‎های ‎سازمان و در راستای رعایت عدالت اداری، از آنهایی كه فعالیت بهینه‌‎ تر و مشارکت بیشتری با سازمان دارند، حمایت خواهیم کرد و اعضای بدهکار فاقد پرونده‎ های نظارتی به مرور از خدمات سازمان به طور الکترونیکی محروم می‎ شوند یا در اولویت قرار نمی‌ ‎گیرند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات