تفاهم نامه همكاري بين سازمان حفاظت محيط زيست و پليس فتا امضا شد

تفاهم نامه همكاري بين سازمان حفاظت محيط زيست و پليس فتا امضا شد

اين جلسه، با حضور معاون رييس جمهور و رييس پليس فتا در محل سازمان محيط زيست برگزار و طرفين به ضرورت حفظ محيط زيست در فضاي سايبري و فضاي حقيقي كشور تاكيد كردند.

به گزارش«پارما» از پايگاه اطلاع رساني سازمان حاظت محيط زيست، در اين جلسه عيسي كلانتري معاون رييس جمهور ضمن تسليت به مناسبت شهادت سردار دل ها، سپهبد حاج قاسم سليماني،گفت: اين مرد بزرگ نه تنها يك مرد نظامي بود بلكه اقتصاددان و ديپلمات هم بود، ايشان همواره با مردم بود و نتيجه آن هم همين مي شود كه مي بينيد، من فكر نمي كنم عراق چنين تشيع جنازه اي به عمر خويش ديده بود.

كلانتري در ادامه ضمن تشكر از سردار اشتري و مجيد گفت: محيط زيست كشور براي مردم و آيندگان است و يگان حفاظت محيط زيست براي حقوق نسل هاي آتي در حال فداكاري است.

وي به تعداد كم نيروها در يگان حفاظت محيط زيست اشاره كرد و گفت: با توجه به وسعت فعاليت يگان محيط زيست نيرو ها كم هستند و كار بسيار دشوار است، از طرف ديگر تفاوت اين يگان با ديگر حوزه هاي انتظامي اين است، كه طرف هاي مقابل يگان حفاظت محيط زيست صد در صد مسلح هستند و جالب است كه محيط بانِ ما براي انجام فعاليت و وظيفه خود يا بايد كشته شود و يا قصاص.


در ادامه اين نشست سردار وحيد مجيد، رييس پليس فتا نيروي انتظامي ضمن تبريك و تسليت به مناسبت شهادت سپهبد حاج قاسم سليماني گفت: همواره مديريت جهادي ايشان سرلوحه كار هاي ما است و تنها راه برون رفت از بحران هاي فعلي همين مديريت جهادي است.


او در ادامه اين نشست به تاريخچه و ضرورت ايجاد پليس فتا پرداخت و گفت: اين مركز در سال 89 شروع به فعاليت كرد و پس از تحقيق و مطالعه در حوزه هاي مربوط به فضاي سايبر كشور امروز در نه ماهه ابتداي سال 88 هزار پرونده مورد بررسي قرار گرفت.


سردار مجيد با ذكر اين موضوع كه در همه حوزه ها جرائم سايبري داريم، گفت: هر جرمي كه به ذهن شما مي رسد در پليس فتا مورد بررسي قرار مي‌گيرد، اما بيشترين جرم مربوط به فيشينگ و انتقال و جابجايي حساب هاي بانكي است.

رييس پليس فتا كشور در پايان گفت: محيط زيست هم يكي از نگراني هاي پليس فتا است و با پيگيري هاي سرهنگ محبت خاني، فرمانده يگان حفاظت محيط زيست سازمان محيط زيست، رصد فضاي سايبر و تحليل موضوعات اين حوزه با همكاري يگان در دستور كار قرار مي گيرد و همين تحليل ها كمك مي كند تا آسيب به اين حوزه  به حداقل برسد.

در پايان اين نشست تفاهم نامه همكاري بين سازمان محيط زيست و پليس فتا توسط علي اصغر دانشيان، معاون توسعه حقوقي و امور مجلس سازمان و سردار وحيد مجيد، رييس پليس فتا  امضا شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات