شهردار اصفهان در برنامه راديويي «سلام اصفهان» خبر داد:

به گزارش خبرنگار ايمنا ، قدرت‌الله نوروزي صبح امروز _شنبه 21 دي‌ماه 98_ در برنامه راديويي «سلام اصفهان» با بيان اينكه فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندي اصفهان توسط شهرداري تهيه شده است، اظهار كرد: اين فرهنگ‌نامه مجموعه‌اي از اطلاعات، قوانين و مقررات است و شامل 12 عنوان در حوزه‌هاي مختلف از جمله حمل ونقل و ترافيك، پسماند، فضاي سبز، آتش‌نشاني، مديريت هيجان، مديريت خشم، بهداشت و سلامت عمومي، سلامت روان و اخلاق شهروندي است.

شهردار اصفهان با اشاره به موارد ديگر موجود در فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندي اصفهان، افزود: اين موارد به صورت كاربردي در اختيار دانش آموزان، دانشجويان، فرهيختگان،  هنرمندان، شهروندان و رسانه‌ها قرار مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندي اصفهان در قالب بخش‌هاي مجزا در 12 عنوان و 10 جلد تهيه شده و به شهروندان كمك مي‌كند از قوانين و مقررات اطلاع داشته باشند و از حقوق و همچنين تكاليف خود آگاه شوند.

نوروزي با بيان اينكه فرايند آموزش شهروندي با در اختيار داشتن فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندي اصفهان، يك فرايند هدفمند مي‌شود، گفت: فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندي اصفهان به صورت كاربردي در سايت شهرداري اصفهان به نشاني www.isfahan.ir در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد و منبع مهمي براي تمام كلانشهرها، هنرمندان، شهروندان و رسانه‌ها به شمار مي‌رود.

شهردار اصفهان خاطرنشان كرد: روز چهارشنبه 18 دي ماه_ در يكصد و پنجمين نشست مجمع شهرداران كلانشهرها كه به ميزباني يزد برگزار شد، فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندي اصفهان براي استفاده و بهره‌برداري، در اختيار تمام شهرداران كلانشهرها قرار گرفت.

وي از بهره‌برداري سامانه‌هاي هوشمند و تجهيزات زيرساختي ترافيكي شهر اصفهان خبر داد و گفت: فردا _ يكشنبه 22 دي‌ماه 98_ آيين بهره‌برداري از سامانه‌هاي هوشمند و تجهيزات زيرساختي ترافيكي شهر اصفهان با هزينه‌اي بالغ 402 ميليارد ريال برگزار مي‌شود.

نوروزي اضافه كرد: اين سامانه‌ها شامل 580 سامانه هوشمند ترافيكي، 13 سامانه متحرك ثبت تخلفات ايستايي و پروژه زيرساختي كنترل ترافيك است كه اثرات زيادي در هوشمندسازي ترافيك شهر و حل برخي از مسايل اين حوزه خواهد داشت.

شهردار اصفهان اظهار اميدواري كرد با فعال شدن اين سامانه‌ها و همكاري شهروندان به ويژه رانندگان، زمينه كاهش مسايل ترافيكي و تخلفات رانندگي فراهم شود و مردم از آرامش بيشتري برخوردار شوند.

وي با اشاره به وقايع تلخ هفته گذشته، اظهار كرد: هفته گذشته پس از شهادت «سپهبد قاسم سليماني» كه همه مردم را اندوهگين كرد، در چند اتفاق ناگوار ديگر، تعدادي از شهروندان ما جان خود را از دست دادند كه مصيبت‌هاي وارده را تسليت مي‌گويم؛ تعدادي از كشته‌شدگان سانحه هوايي هواپيماي بوئينگ 737 شهروندان اصفهاني و از نخبگان علمي شهر بودند كه اين ضايعه را به خانواده آن‌ها و شهروندان اصفهاني تسليت گفته و براي بازماندگان آن‌ها از خداوند طلب صبر دارم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات