نشست هم اندیشی با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه مورخ 98/10/16 جلسه پروژه اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه احمدرضا سدهی سامانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تصریح کرد: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی استفاده صحیح منابع آب و صرفه جویی آنها در همه ی بخش ها ضروری است، ولی اگر تمرکز فقط در بخش خاصی مانند صنعت باشد قشر خاص و محدودی از مردم را در بر می گیرد لذا اگر به طور کلی بحث آب شرب را در نظر بگیریم طیف وسیعی را شامل می شود و شرکت آب و فاضلاب روستایی در این زمینه به ویژه با دسترسی که به روستاهای استان دارد می تواند نقش بسیار موثری ایفا کند.

در ادامه علی اکبر صبا معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مطرح کرد: در بحث پروژه اطلاع رسانی ما تفاهم نامه های دوجانبه ای با دستگاه های مختلف استان داشته ایم ولی نبود تفاهم نامه ای بین شرکت های تابع وزارت نیرو برای همکاری و همدلی بیشتر در این زمینه حس    می شود. در طرح دانش آموزی نجات آب(داناب) در روستاهای دشت های پایلوت  که هدف آن آموزش روش های مصرف بهینه آب شرب و دیگر مصارف آن می باشد و همچنین در سایر زمینه های پروژه اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی می توانیم از پتانسیل شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره مند شویم.

سهراب بهرامی سرپرست مدیریت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: سرانه مصرف  آب در شبانه روز 140 لیتر تعیین شده که متاسفانه در روستاها مصرف بیشتر می باشد که نشان دهنده ی لزوم آگاهی بخشی وضعیت منابع آب استان و فرهنگ سازی مصرف بهینه می باشد. در راستای فرهنگ سازی، شرکت آب و فاضلاب روستایی اقداماتی انجام داده از جمله حضور کارشناسان شرکت در مدارس برای آموزش راه های صرفه جویی آب و تشکیل پلیس آب.  در پایان وی آمادگی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان را برای هر گونه همکاری در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اعلام کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری

    شركت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات