پرداخت سه میلیارد و 450 میلیون ریال تسهیلات برای اصلاح بافت‌های فرسوده استان مرکزی

پرداخت سه میلیارد و 450 میلیون ریال تسهیلات برای اصلاح بافت‌های فرسوده استان مرکزی

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهر سازی استان مرکزی،احمد مرزبان افزود: این تسهیلات در قالب ۴۰۰ میلیون ریال وام بازسازی بافت‌های فرسوده با نرخ سود ۹ درصد به متقاضیان داده شده تا بتوانند با استفاده از این تسهیلات نسبت به نوسازی و بهسازی مسکن خود اقدام کنند .

وی اظهار داشت: همچنین برای مساعدت با متقاضیان در اجرای طرح بازسازی، مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن برای تامین مسکن موقت در زمان ساخت به متقاضیان پرداخت می‌شود .

مرزبان افزود: ۴۰۰ میلیون ریال نیز برای ساخت مسکن با استفاده از فناوری‌های نوین نیز  با سود ۱۸ درصد به متقاضیان واجد شرایط با معرفی به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: بیکاری، درآمد کم، پایین بودن اجاره مسکن، وجود جاذبه‌های شهری در شهرهای بزرگ، عوامل دفعی در روستاها و شهرهای کوچکتر از مهم‌ترین عوامل بروز حاشیه نشینی در استان مرکزی است .

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: ایجاد اشتغال، حل مشکلات کالبدی و فضایی حاشیه نشین‌ها، اختصاص زمین با کاربری‌های عمومی، ایجاد زیرساخت‌های شهری مثل شبکه فاضلاب، بالابردن سطح فرهنگی و سواد حاشیه نشینان، اعطای وام برای ساخت مسکن مناسب، ایجاد مراکز دولتی و تجاری، خدمات رسانی در حیطه حمل و نقل و نظارت بر عملکرد ساخت و سازها از مهمترین اقداماتی است که در زمینه ساماندهی و رفع مشکلات حاشیه نشینان موثر است .

۱۲۵ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی( معادل ۱۳ درصد) ساکن محله‌های حاشیه‌ای و فرسوده هستند

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزى

    اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات