سلامت مردم چیزی نیست که با بخش‌نامه و دستور پایتخت نشینان بتوان با آن بازی کرد

سلامت مردم چیزی نیست که با بخش‌نامه و دستور پایتخت نشینان بتوان با آن بازی کرد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر، کوروش محمدی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در یکصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و حادثه اسفناک سانحه هواپیمای تهران اکراین اظهار کرد: امیدوارم با تصمیم‌گیری و تدبیر درست و به موقع در مدیریت کلان کشور، شرایط و کاستی های مدیریتی در این زمینه، آلام بازماندگان و داغ دیدگان و مردم ایران تسکین یابد.

وی با بیان اینکه از دی ماه ۹۳ که موج آلودگی هوا در اصفهان ایجاد شد، بنا بر نظر کارشناسان مازوت مورد استفاده در نیروگاه‌های اصفهان یکی از مهمترین عوامل تشدید کننده آلودگی هوا معرفی شد، افزود: پس از شناسایی این منبع استفاده از مازوت در صنایع و نیروگاه‌های اصفهان با حکم قضایی ممنوع شد، اما اخیرا شنیده شده است که نیروگاه اصفهان دوباره قصد بازکردن شیرهای مازوت را دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با طرح دوسوال مبنی بر اینکه چه چیزی مهم‌تر از جان مردم است و با اجازه چه کسی قرار است شیرهای مازوت باز شود؟ ادامه داد: باید مشخص شود که مدیریت بحران استان در این زمینه ورود کرده یا خیر، آیا این خبر صحت دارد یا خیر و یا اگر صحت ندارد چرا تکذیب نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه حتی اگر در بدترین حالت تولید برق کاهش یابد، آیا می‌توان با توسل به این توجیه، سلامتی مردم را به خطر انداخت؟ افزود: اضافه شدن دود ناشی از سوخت مازوت از ۱۵۶ دودکش نیروگاه اصفهان بی تردید میزان قابل توجهی از گازهای خطرناک و کشنده به حجم آلاینده‌های شهر اصفهان افزوده و سلامت مردم را تهدید خواهد کرد به همین دلیل انتظار داریم مسئولان مربوطه و به ویژه رئیس کل دادگستری استان، دادستانی و محیط زیست استان به این امر ورود کنند.

محمدی از برخورد قاطعانه مدیرکل دادگستری و دادستان و مدیرکل محیط زیست اصفهان در برخورد سریع و بازدارنده با صنایع استفاده کننده از مازوت ظرف یکماه گذشته قدردانی کرد.

وی با اشاره به شرایط حساس کلانشهر اصفهان در حوزه آلودگی هوا، تاکید کرد: براساس برخی مقررات و مصوبات قدیمی، برخی صنایع به میزان محدودی اجازه استفاده از مازوت را دارند ولی این شرایط مربوط به شرایط عادی و نرمال یک منطقه است نه اصفهان که تعداد روزهای سالم آن به کمتر از انگشتان یک دست در یکماه قبل بوده است.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان از استاندار اصفهان خواست تا تدابیر لازم را در خصوص جلوگیری از بازگشایی مجدد شیرهای مازوت نیروگاه را در دستور کار مدیریت بحران استان قرار دهد.

وی تصریح کرد: مسئولان شجاع و باتدبیر اصفهان هر چند از سوی مدیریت کلان تحت فشار باشند اما قطعا توجه خواهند داشت که سلامت مردم چیزی نیست که با بخش‌نامه و دستور پایتخت نشینان بتوان با آن بازی کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات