شهر ترمیمی و تسهیل‌گری میتوانند با یکدیگر  ...

شهر ترمیمی و تسهیل‌گری میتوانند با یکدیگر ...

شهر ترمیمی و تسهیل‌گری میتوانند با یکدیگر همپوشانی داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سید محسن حسینی‌پویا در حاشیه جلسه کمیته نظارتی شماره 4 به تشریح مطالبی پیرامون آخرین وضعیت «شهر ترمیمی» پرداخت و با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه هم‌اندیشی و تبادل‌نظر پیرامون این موضوع با متخصصین، کارشناسان و صاحب‌نظران بخش های مرتبط برگزار شده است، اظهارکرد: شهر ترمیمی نیازمند مشارکت و حضور و همراهی تمامی حوزه های دخیل است و باید پای کار بیایند.

حسینی‌پویا افزود: دبیرخانه شهر ترمیمی در شهرداری مشهد راه‌اندازی شده است و شورای شهر و کمیسیون حقوقی از هیچ کمک و حمایتی مضایقه نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه مشهد از لحاظ نیروی انسانی و علمی در این خصوص از آمادگی کامل برخوردار است، گفت: بسیاری از دانشجویان دکتری حقوق و جرم‌شناسی و علوم اجتماعی و جامعه شناسی و ... نیز در حال فعالیت هستند که زمینه کمک گرفتن از همه آنها وجود دارد.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: شهر ترمیمی مکمل خیلی از موضوعاتی است که در حال حاضر در شهر مشهد وجود دارد؛ از جمله آنها میتوان شوراهای اجتماعی محلات و گروه‌های تسهیلگری اشاره کرد که هرکدام به نوعی به شهر ترمیمی می‌پردازند.

حسینی‌پویا با تاکید بر اینکه رویکرد شهر ترمیمی، رویکردی اجتماعی و انسانی است، افزود: بسیاری از مسائل و موضوعات را می‌توان با بهره‌گیری از این شیوه و نگاه حل و فصل کرد و شهر بهتری را پیش روی شهروندان قرارداد.

وی تصریح کرد: براساس رویکرد حاکم بر شهر ترمیمی، شهروندان، خود برای حل مشکلات شهر و محله مشارکت می‌کنند؛ رویکرد تسهیل‌گری نیز بر همین مبناست و لذا این دو حوزه میتوانند با یکدیگر همپوشانی داشته باشند و ذیل این هماهنگی، کار متفاوتی را نسبت به سایر شهرها شاهد باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات