معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: حاضریم در پروژه های دانش بنیان، علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی حوزه فولاد همکاری و حمایت مالی داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: حاضریم در پروژه های دانش بنیان، علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی حوزه فولاد همکاری و حمایت مالی داشته باشیم.


به گزارش شاتا، سورنا ستاری در این مراسم که در برج میلاد تهران برگزار شد، بیان کرد: زیرساختهای تفکری و مسایل دو موضوع کارخانه و صنعت با هم متفاوت است، کارخانه در واقع خط تولید خود را از بیرون کشور می آورد، اما طراحی و نگاه علمی و فناورانه و دانش بنیان با صنعت است . وی محصول را حاصل سرمایه گذاری و هزینه کرد شرکتها و بخش خصوصی در پژوهش دانست و تصریح کرد: مجموعه دولت باید زیرساخت های این موضوع را فراهم کند .

بستر توسعه شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها هستند

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: بستر توسعه شرکت های دانش بنیان دانشگاه ها هستند و دانشگاه بستر این موضوع را فراهم می کند .

دانشگاه ها بسمت تجاری سازی دستاوردهای علمی خود بروند

ستاری با بیان اینکه سقف آرزوهای دانشگاه ها برای بلند پروازی و نوآوری با اتکا به پول دولت محدود است، افزود: دانشگاه ها نباید فقط به این موضوع اکتفا کنند و بسمت تجاری سازی دستاوردهای علمی بروند . وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ سال فروش نفت در کشور به ما یاد داده که همه چیز خریدنی است،اضافه کرد: اما تکنولوژی و فناوری خریدنی نیست و یادگرفتنی است، با پول می توان صاحب کارخانه شد اما صاحب صنعت و تکنولوژی و فناوری نمی توان شد . معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اظهار گلایه از اینکه اتکا به پول نفت، کارآفرینی و فرهنگ کارآفرینی را به نوعی سرکوب کرده است،گفت: این نوع فرهنگ را باید کنار بگذاریم . ستاری تصریح کرد: باید بسمت فناوری و تکنولوژی و نگاه دانش بنیان برویم، باید در یک جبهه کنار هم بجنگیم .

از فرصت تحریم برای بازسازی ساختار صادراتی کشور استفاده بشود

وی با یادآوری اینکه ساختارهای وارداتی مان قوی اما ساختارهای صادراتی مان ضعیف است،افزود: باید از فرصت تحریم استفاده کنیم و این ساختار بازسازی بشود . معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین گفت: ساختارهای فکری و باورهایمان را به موضوع کالای ایرانی و حمایت از تولید داخل باید ارتقا دهیم و از این فرهنگ حمایت کنیم . ستاری در ادامه سخنان خود بیان کرد: خوشحالم در صنعت فولاد همه بسمت تولید داخل و خودکفایی رفته اند، داخلی کردن طراحی ها و تولیدات قابل توجه است .

بیش از ۱۵۰ خدمت به شرکتهای دانش بنیان ارایه می دهیم

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ خدمت به شرکتهای دانش بنیان ارائه می دهیم، افزود: حاضریم در پروژه های دانش بنیان و علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی حوزه فولاد همکاری مالی داشته باشیم . معاون علمی و فناوری رییس جمهور در پایان همچنین تصریح کرد: ساخت داخل و توجه به آن برای آینده این کشور و فرزندانمان حیاتی است .

لینک اصل خبر در سایت انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    منبع خبر

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات