تخصیص افزون بر ۱۴ هزار تن کود برای کشت زمستانه در دزفول

تخصیص افزون بر ۱۴ هزار تن کود برای کشت زمستانه در دزفول

احمد زارعی  در نشست ستاد تنظیم بازار دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به اعتراض برخی کشاورزان درخصوص توزیع نشدن کود یارانه‌ای افزود: برای کشت‌های اساسی از جمله کلزا، چغندرقند، گندم، مرکبات و برخی سبزی و صیفی‌جات در حد توان یارانه کود تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به امکانات موجود و توان حوزه حمل و نقل در شهرستان امکان حمل فوری این میزان بالای کود وجود ندارد لذا توزیع از مهرماه آغاز شده و تا بهمن امسال ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه این شهرستان اکنون به بازار نهاده‌های کشاورزی و محصولات تولیدی منطقه تبدیل شده است، گفت: بیش از ۲۰۰ فروشگاه نهاده‌های کشاورزی در شهرستان دزفول وجود دارد.

وی افزود: ۱۵ فروشگاه برای تامین نهاده‌های کشاورزی دزفول کافی است و فروشگاه‌های مازاد، نهاده‌های سایر نقاط کشور از جمله استان خوزستان، لرستان، شرق کشور، هرمزگان و گلستان را تامین می‌کنند.

لزوم استفاده از فناوری‌های نوین برای تنظیم بازار در دزفول

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه تعداد ۴۰ بازرس برای کنترل بازار دزفول کافی نیست، گفت: باید از فناوری‌های نوین برای مشارکت دادن مردم در کنترل بازار استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: انبارهای بنک‌داران، تعاون روستایی، غله و پشتیبانی امور دام باید بررسی و کالاها و اجناس متناسب با نیاز شهرستان برای یک زمان مشخص ذخیره شوند.

لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات