مدیر عامل آبفا شیراز: مدرن ترین فناوری های روز جهان در ساخت تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز به کار گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز،ا...بخش نظر پور افزود: به دنبال پیش‌بینی افزايش جمعيت کلان‌شهر شيراز و نيز تكميل ظرفيت تصفیه‌خانه فاضلاب شماره يك، ضرورت احداث تصفیه‌خانه‌های جديد و مدرن كه بتواند نيازهاي اين شهر بزرگ را برطرف كند احساس شد، لذا شركت آب و فاضلاب شيراز در سال 89 عمليات اجرايي تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب شماره 2 شيراز را شروع كرد.

وی با اشاره به اهداف احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شيراز  اظهار داشت: كمك به افزايش ظرفيت خود پالايي زیست‌بوم و جلوگيري از آلودگي منابع آب‌وخاک، جلوگيري از برداشتن بی‌رویه از منابع آب متعارف براي مصارف غير شرب، جلوگيري از شيوع عوامل بیماری‌زا در محیط‌زیست از اهداف احداث این پروژه ملی  است.

نظر پور در ادامه گفت:  استفاده مجدد از پساب و ايجاد ظرفيت آبي جديد براي منطقه و به‌تبع آن ايجاد اشتغال و جلوگيري از مهاجرت و تنش‌های اجتماعي، اقتصادي و همچنين كاهش آلودگي منابع آب و ارتقاي شاخص‌های كيفي سلامت آب از دیگر اهداف احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شيراز بود.

رئیس هیئت‌مدیره  و مدیرعامل آبفا شیراز خاطرنشان کرد:  در سیستم بازچرخانی از پساب اين تصفیه‌خانه در امور صنعتي و کشاورزی بهره‌برداری وسيعي انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول با تأکید بر آثار اقتصادي، اجتماعي مثبت قابل‌توجه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شيراز  جمعيت بالغ‌بر حدود 600 هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد و با احداث حدود 750 كيلومتر خطوط انتقال اصلي و فرعي قادر به جمع‌آوری، انتقال و تصفيه فاضلاب بيش از 000/180 مشترك در شهر شيراز است.

نظر پور تصریح کرد: ايجاد اشتغال از ديگر مؤلفه‌ها و مزاياي اجراي اين طرح است، همچنان که در زمان اجراي پروژه 230 نفر به‌صورت مستقيم و 650 نفر غیرمستقیم و در دوره بهره‌برداری حدود 50 نفر به‌صورت مستقيم و 180 نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی را ايجاد می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات