معرفی ارزان‌ترین‌های بازار اجاره مسکن

معرفی ارزان‌ترین‌های بازار اجاره مسکن

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) www.BanaNews.irدر بین گرانی و توقع‌های بی‌حد و مرز مالکان در بازار اجاره واحدهای مسکونی اکثر مناطق تهران، هنوز هم می‌توان واحدهایی را پیدا کرد که نرخ اجاره‌شان کمتر از حباب بازار پیشنهاد می‌شود. اگرچه برخی از این واحدها با کمبود امکانات رفاهی (پارکینگ، انباری، آسانسور، بالکن و غیره) مواجه هستند، اما مشاوران یا کارشناسان بازار، اجاره بهای این دسته از واحدها را در مقایسه با واحدهای مشابه با وجود نواقص، ارزان تلقی می‌کنند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی از واحدهای مسکونی که نرخ اجاره شان منصفانه است، پرداخته که بدین شرح است:

در منطقه سعادت آباد، محدوده بلوار پاکنژاد اجاره بهای یک واحد ۹۳ متری با پارکینگ، انباری و آسانسور ۲۰ میلیون تومان ودیعه به همراه ۷۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه است در حالی‌که نرخ اجاره واقعی این واحد مسکونی ۱۸ میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و ۱۱۷ هزار تومان اجاره ماهانه عنوان شده است .

همچنین یک واحد ۸۰ متر مربعی در بلوار پروین واقع در تهرانپارس با شرایط ۲۴ میلیون تومان ودیعه و ۱۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه به بازار اجاره عرضه شده که این واحد مسکونی از کلیه امکانات بهره‌مند و عمر بنای آن ۸ ساله است، اما نرخ اجاره واحدهای مشابه این واحد مذکور در بازار مجازی معاملات مسکن (ایران فایل) ۱۱ میلیون تومان ودیعه به همراه ۷۱۳ هزار تومان اجاره ماهانه تخمین زده شده است.

از سوی دیگر ۲۰ میلیون تومان ودیعه به اضافه ۶۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه، اجاره بهای یک واحد ۹۰ متری در بلوار فردوس محدوده شقایق جنوبی اعلام شده است در حالی‌که نرخ اجاره کارشناسی شده برای این واحد، ۱۴ میلیون تومان ودیعه و ۸۷۷ هزار تومان اجاره ماهانه است. این واحد مسکونی در طبقه دوم و از امکانات پارکینگ، انباری، آسانسور، بالکن و حیاط برخوردار است.

علاوه براین حوالی خیابان نخجوان واقع در نیاوران، نرخ اجاره واحدی ۱۶۷ متری بدون پارکینگ و بالکن، ۷ سال ساخت، ۳۰ میلیون تومان ودیعه به همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه از سوی مالک پیشنهاد شده است، اما کارشناسان مسکن براین باورند که اجاره بهای این واحد با توجه به کامل نبودن امکاناتش، همچنان زیر قیمت واقعی اعلام شده زیرا مبلغ ودیعه این واحد باید ۳۷ میلیون تومان و اجاره ماهانه آن ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان باشد.

از طرف دیگر مالکی نرخ اجاره واحد ۱۰۰ متری خود را در خیابان دولت ۱۰ میلیون تومان ودیعه و ۶۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه تعیین کرده، اما ارزش حقیقی این واحد مسکونی ۱۸ میلیون تومان ودیعه به اضافه یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان اجاره ماهانه است و مالک دلیل تعیین نرخ منصفانه را کمبود امکانات رفاهی واحدش اعلام کرد؛ چراکه فقط انباری شامل حال این واحد مسکونی می‌شود.

اجاره‌بهای واحد دیگری با متراژ ۸۷ مترمربع در جنت‌آباد، ۷ میلیون تومان ودیعه و ۷۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه اعلام شده است. این واحد مسکونی از امکاناتی همچون پارکینگ، انباری، بالکن و حیاط برخوردار بوده اما عمر این بنا ۱۱ سال است با این حال طبق گفته مشاوران املاک فعال در محله چهارباغ جنت‌آباد نرخ اجاره این واحد باید ۱۲ میلیون تومان ودیعه و ۷۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه باشد.

 

 

    نظرات