راه اندازی زیرساخت ارتباطی ...

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد از راه اندازی زیرساخت ارتباطی LORA به صورت پایلوت در شهر جهانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد - مجید بیکی اظهار کرد: با محوریت سازمان فاوا و در پارک باغ ملی، زیرساخت ارتباطی LORA به همراه پلتفرم مربوطه و سنسورهای محیطی و عملیاتی به صورت پایلوت توسط شرکت بومی راه اندازی می شود تا راه برای اجرای کامل پروژه و بهره مندی شهرداری و همه سازمان ها، از این شبکه ارتباطی به صورت مستقیم و همچنین عموم مردم به صورت غیر مستقیم از این زیرساخت هموار شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد در نشست با مجری طرح، گفت: قدم اول در استفاده از این زیرساخت، احصاء و اجرای پروژه هایی است که کاهش هزینه دربرداشته یا در جهت هوشمندسازی برای ارائه خدمات به شهروندان باشد.

وی اضافه کرد: در فاز پایلوت قرار است انواع سنسورهای اولتراسونیک برای مدیریت مخازن آب، سنسورهای روشنایی جهت مدیریت برق و سنسورهای محیطی(دما، آلایندگی، رطوبت هوا و خاک و غیره) همچنین ماژول هایی که قابلیت دریافت فرمان از راه دور را دارند، با این زیرساخت ارتباطی تست شده و نتایج آن به صورت آنلاین و در قالب API ارائه شود.

بیکی خاطر نشان ساخت: با وجود اینکه این زیرساخت توسط شرکت های غیر بومی نیز ارائه می شود، سازمان فاوا در صدد این است تا حتی الامکان از ظرفیت شرکت های بومی در این زمینه استفاده نماید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات