برگزاری دوره آموزشی منطبق با استانداردهای جهانی برای رانندگان اتوبوسرانی

برگزاری دوره آموزشی منطبق با استانداردهای جهانی برای رانندگان اتوبوسرانی

www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان اتوبوس مطابق با استانداردهای روز اروپا خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی ویژه ای برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه برای راننده های اتوبوسرانی تهران برگزار می شود که مبتنی بر استانداردهای جهانی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پیمان سنندجی با بیان این که با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دوره های آموزشی ویژه ای برای راننده های اتوبوسرانی تهران در نظر گرفته شده است که این دوره ها کاملا با دوره های آموزشی مرسوم متفاوت است،گفت: در ابتدا در مورد رانندگان تست های آسیب شناسی صورت می گیرد و برمبنای نتایج تست های صورت گرفته کلاس های آموزشی برایشان برگزار می شود که بخشی از این آموزش ها در محیط کارگاهی و بخشی دیگر توسط دستگاه های سیمیلاتور( شبیه ساز) صورت می گیرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار کرد: این دستگاه ها درست شبیه محیط یک اتوبوس هستند که مقابل راننده مانیتوری قرار دارد و خطرات مختلفی را نشان می دهد که راننده باید عکس العمل لازم را جهت جلوگیری از تصادف و بروز حادثه از خود نشان دهد.

سنندجی تصریح کرد : در تست های آسیب شناسی ، رفتار و عملکرد راننده ها مورد ارزیابی و بررسی متخصصان قرار می گیرد و برمبنای نتایج این تست ها که گام نخست در دوره آموزشی است ، آموزش ها صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در تست های آسیب شناسی، موضوعات مختلفی از نحوه نشستن بر روی صندلی گرفته تا تست بینایی و شنوایی مورد توجه قرار می گیرد گفت: در مرحله نخست ، تست آسیب شناسی در مورد ۴۰۰ نفر از راننده های اتوبوسرانی صورت گرفته که پس از مشخص شدن نتایج آن ها، دوره های آموزشی برای این گروه از رانندگان برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خاطر نشان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال ۲ هزار نفر از رانندگان اتوبوسرانی کلاس های تئوری و دوره ها آموزشی در محیط های شبیه سازی شده را سپری خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در تلاشیم تا اخذ و تمدید پروانه کاری راننده های اتوبوسرانی را منوط به گذراندن این دوره ها کنیم تا در راستای ارتقا و بهبود رفتارها و عملکرد راننده های اتوبوسرانی گامی جدی برداشته شود و رانندگان ضمن آموزش نحوه صحیح برخورد با مسافران ، آموزش های لازم را درموضوعات مهمی مانند مدیریت استرس ، نحوه صحیح رانندگی، نحوه واکنش درست در مواقع خاص و... را ببینند.

 

 

    نظرات