پلمپ ۱۵ هتل در مکه

پلمپ ۱۵ هتل در مکه

www.BanaNews.irبنانیوز- مقامات سعودی بیش از ۱۵۰ هتل و ساختمانی را که برای اسکان عمره گزاران اختصاص یافته بود به سبب نبود شروط ایمنی و استاندارهای لازم پلمپ کردند.

به گزارش خبرگزاری، نایف بن عبدالعزیز رئیس شورای دفاع ملی و وزیر کشور عربستان با طرح تدابیر دفاع شهری برای موسم رمضان موافقت کرد.

سعد التویجری مدیرکل سازمان دفاع شهری عربستان با اعلام این خبر گفت تمام منازل و مساکن اختصاص یافته برای اسکان حجاج یا عمره گزاران با رایانه اتاق عملیات دفاع شهری مرتبط است، این سازمان بر ضرورت رعایت شروط سلامت و استاندارهای لازم در این ساختمانهای اختصاص یافته برای اسکان عمره گزاران و حجاج تاکید کرده است و در این خصوص بیش از ۱۵۰ هتل و ساختمانی را که برای اسکان عمره گزاران اختصاص یافته بود، به سبب نبود شروط ایمنی و استاندارهای لازم پلمپ کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) التویجری گفت : همچنین تیمهای میدانی وابسته به سازمان دفاع شهری همچنان به نظارت بر هتلها و مراکز اسکان حجاج و عمره گزاران برای جلوگیری از تخلفات ادامه می دهند ودر صورتی که تخلفی مشاهده شود، مسئله به کمیته ویژه مربوطه ارجاع خواهد شد که مجازاتهای مربوطه شامل زندان، جریمه و تعطیلی(پلمپ) هتل می شود.

التویجری گفت: طرح سالیانه برای گشتهای بازرسی از هتلها و واحدهای مسکونی مخصوص اسکان عمره گزاران و حجاج تدوین شده است.

وی افزود : تعداد تاسیساتی که تحت نظارت پیشگیرانه طی شش ماه گذشته قرار داشت، به ۶ هیزار و ۵۳۸ واحد رسید، اما تاسیساتی که طی مدت گذشته، برق آن قطع شد به ۱۶۰ تاسیسات می رسد که ۱۲۲ انبار هم تخلیه شد.

التویجری تاکید کرد خالد الفیصل رئیس کمیته مرکزی حج عربستان و امیر مکه، طرح دفاع شهری برای اقدامات پیشگیرانه و حمایتی از عمره گزاران، زائران و دیگر افراد در خلال موسم عمره رمضان را تصویب کرده است که ۸ دستگاه دولتی، وزارتی به همراه ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) و نهادهای غیر دولتی در اجرای آن مشارکت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ۹ هزار و ۶۰۰ افسر و نیرو در چارچوب گشتی های سلامتی به صورت پیاده و سواره و تیمهای میدانی و تیمهای پاکسازی میدانی، نظارت و تخلیه سازی پزشکی و تیمهای واکنش سریع و واحدهای ویژه حرم به کار گرفته شده اند، همچنین ۱۴۴۰ خودرو و تجهیزات فنی آماده شده است، همچنین ۵ واحد موسمی امنیت راههای منتهی به مکه مکرمه را با پشتیبانی ۵ هواپیمای پایگاه موسمی مشاعر مقدسه بر عهده دارند.

 

    نظرات