آغاز شمارش پرندگان آبزی و کنار آبزی در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد -  برنامه سرشماری پرندگان آبزی ,کنار آبزی و مهاجر استان در آبگیرها , رودخانه ها , تالاب ها و منابع آبی استان  آغاز شده است.

سید اسدالله هاشمی  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد در این خصوص گفت:   همه ساله به منظور بررسی روند تغییرات جمعیت گونه ها در سطح استان , بخصوص حاشیه رودخانه ها توسط کارشناسان این اداره کل , از ۲۰ دی تا ۲۰ بهمن پرندگان آبزی و کنار آبزی در ۷ شهرستان استان شمارش می شوند .

هاشمی افزود:  همه ساله پرندگان بومی و مهاجر به سواحل رودخانه های استان مهاجرت می کنند و تا وقتی که شرایط اقلیمی مساعد باشد در این سواحل باقی می مانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه  اظهار داشت : منابع آبی استان مکانی مناسب و مساعد برای زیست و بازتوانی پرندگان است امسال پیش بینی می شود بدلیل فراوانی بارش ها این تعداد پرندگان با افزایش مواجه باشند.

هاشمی روش شمارش را مشاهده مستقیم با استفاده از دوربین و تلسکوب بیان کرد و گفت: منابع آبی استان اعم از رودخانه ها  , دریاچه پشت سد ها , آبگیرها , تالاب ها و منابع آبی استان از تاریخ ۲۰ دی ماه لغایت ۲۰ بهمن بمدت یک توسط کارشناس و محیط بان با استفاده از دوربین و تلسکوب شمارش می شوند.

وی تصریح کرد : باتوجه به  فراوانی نزول رحمت الهی در سال جاری و مهاجرت بیشتر پرندگان به استان از مردم تقاضامندیم , همانگونه که در آئین اسلام اشاره و توصیه شده , پناه دهنده خوبی برای پرندگان و حیات وحشی باشیم که به ما پناه می آورند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات