تاکید شهردار و شورای شهر بر شفافیت مالی / عملکرد خوب شهرداری با گردش  ...

تاکید شهردار و شورای شهر بر شفافیت مالی / عملکرد خوب شهرداری با گردش ...

تاکید شهردار و شورای شهر بر شفافیت مالی / عملکرد خوب شهرداری با گردش مالی ۱۰هزار میلیارد تومانی

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد ضمن اشاره به اینکه حوزه مالی شهرداری با گردش مالی ۱۰هزار میلیارد تومان و تعداد زیادی نیرو بهترین عملکرد را داشته است، گفت: شهردار و شورای شهر بر شفافیت مالی تاکید دارند لذا مدیران مالی به گونه ای تصمیم بگیرند که بتوانند از آن دفاع کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا خواجه نائینی در مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران مالی مناطق و سازمان های شهرداری مشهد که ظهر امروز با حضور شهرداران مناطق، مدیران عامل سازمان های شهرداری ومدیرکل بازرسی ورسیدگی به شکایات شهرداری برگزارشد افزود: گردش مدیران مالی یکی از اصل هایی است که درتمام سیستم های مالی به صورت قانونی نوشته یا نا نوشته وجود دارد.
وی اضافه کرد: گردش مالی مدیران حوزه مالی به پویایی سازمان، ورود نگاه های جدید، انتقال تجربیات و جلوگیری از سر زدن خطای مالی احتمالی در افراد کمک می کند.
وی تصریح کرد: تغییر و جابه جایی مدیران حوزه مالی در سازمانی به بزرگی شهرداری مشهد با گردش مالی ۱۰هزار میلیارد تومانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
خواجه نائینی با تاکید بر این که مدیران و همکاران ما در حوزه مالی امانت دار مال مردم هستند، اظهارکرد: لذا باید در تصمیم گیری ها، هزینه کرد، نوع قراردادها و خرید دقت لازم را داشته باشند به گونه ای که گویا قرار است برای خود قراردادی بسته و یا خرید کنند.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد ادامه داد: مدیران مالی در شهرداری از اختیارات زیادی برخوردارند لذا باید در تصمیم گیری های خود در هزینه کرد مال مردم و بیت المال حساسیت زیادی به خرج دهند زیرا یک تصمیم خوب یا بد تاثیر زیادی در میزان درآمدها و هزینه ها دارد.
وی گفت: مدیران مالی باید عملکردی داشته و تصمیمی بگیرند که بتوانند در صورت انعکاس و درمعرض سئوال قرارگرفتن از آن دفاع کنند و پاسخگوی عملکردشان باشند.
وی با بیان اینکه کار مالی در شهرداری سخت است و قوانین نیز محدود کننده هستند، اظهارکرد: مدیران مالی باید با احاطه به قوانین در عین حالی که قوانین را رعایت می کنند، انعطاف داشته و بر حل مشکلات و انجام کار تاکید داشته باشند که هماهنگی میان این دو موضوع کارسختی است.
خواجه نائینی افزود: شهردار و شورای شهر مشهد بر شفافیت مالی تاکید دارند و بر همین اساس سامانه فاش راه اندازی شده است که اطلاعات قرادادها و سایر موارد برای اطلاع مردم در این سامانه بارگذاری شود.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد اضافه کرد: حوزه مالی بیشترین ارتباط را با ارباب رجوع دارد لذا مدیران مالی وکارشناسان این حوزه باید رفتاری مناسب با مردم داشته و حرف آن ها را گوش دهند و با طولانی کردن روند کار، باعث نارضایتی مردم نشوند.
وی ادامه داد: در مجموع برای سازمانی با ۱۰هزار میلیارد تومان گردش مالی شهرداری بهترین عملکرد را در حوزه مالی داشته و میزان خطاهای مالی در این حوزه بسیار جزئی است که همین میزان نیز برای ما زیاد است و باید جلوی آن گرفته شود.
وی گفت: هرچه جلوتر می رویم نظارت دستگاه های نظارتی دقیق تر می شود و با تصمیم شورای شهر، حسابرسی های عملیاتی و ویژه ای برای حسابرسی ازسازمان ها انجام خواهد شد، لذا از هم اکنون پیش بینی این موارد را انجام داده و با عملکرد مناسب سربلند باشید.
در ادامه این مراسم عبدالامیر بخشی زاده، مدیرکل امور مجامع و حسابرسی داخلی شهرداری مشهد با بیان این که تغییر و تحول در تمامی سیستم ها به ویژه سازمان بزرگ شهرداری به لحاظ تنوع خدمات ومسئولیت ها لازم است، اظهارکرد: گردش و تغییر مدیران باعث پویایی ورود نگاه های جدید و حرکت سریع تر سیستم می شود.
وی افزود: مدیران حوزه مالی باید نسبت به تمام قوانین و مقررات آگاهی داشته باشند، در غیر این صورت کار در سیستم قفل خواهد شد لذا مدیران جدید به تسلط به قوانین و ضوابط توجه ویژه داشته باشند.
همچنین احمد صالح آبادی، مدیرکل امورمالی شهرداری مشهد نیز در ادامه این مراسم گفت: از شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان ها درخواست داریم تا در راستای عملکرد بهتر مدیران مالی از آن ها حمایت کنند.
وی ادامه داد: از مدیران مالی نیز می خواهیم که آئین نامه مالی، مصوبات شورای شهر و موضوعات مرتبط با ترک تشریفات و اصلاح بودجه را به دقت رعایت کنند زیرا شورای شهر بر دیون بلامحل تاکید بسیاری دارند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات