رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه کن در محدوده...

مدیر امور منابع آب شهرستان اسلامشهر از رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه کن در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا گیتی پژوه" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با عنایت به بارش ها و پیش بینی بارش های فرانرمال در هفته های آتی و هچنین افزایش دبی و سطح آب رودخانه کن طی بارش های کم سابقه اخیر، در راستای افزایش ضریب آبگذری جریان رودخانه و پیشگیری از بروز خسارات ناشی از وقوع سیلاب احتمالی، با تلاش کارشناسان این امور رفع تصرف حدود ۲۵۰۰ متر مربع از مناطق مستعد و سیل خیز رودخانه کن انجام گردید.

وی افزود: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه و مجاری آب های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر ها، گروه گشت و بازرسی آب های سطحی به طور مداوم در منطقه در حال گشت زنی بوده و به محض کشف هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز فورا اقدامات لازم جهت تصرف صورت می گیرد.

گیتی پژوه یادآور شد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفین جهت رفع تخلف داده می شود و در صورت بی توجهی به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می شود زیرا رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه سفره های زیرزمینی می باشد که باید از آنها به عنوان انفال حفاظت کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب اسلامشهر به عنوان متولی منابع آب در حوزه عملکرد خود و به عنوان نماینده شرکت آب منطقه ای تهران با هر گونه تخلف و سو استفاده از منابع سطحی و زیرزمینی برخورد جدی و قانونی می نماید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات