تکمیل شبکه فاضلاب مناطق 21 و 22 تهران تا پایان سال آینده

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احمد احمدنیان" ضمن اشاره به اجرای بیش از 100 کیلومتر شبکه در مناطق 21 و 22 تهران، گفت: در حال حاضر 40 درصد شبکه فاضلاب این مناطق در قسمت شرقی اجرا شده است و در صورت اجرای خطوط اصلی و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فیروزبهرام، تا دو سال آینده نصب انشعاب‌های فاضلاب در محله‌های شهرک گلستان و خرگوش‌دره در منطقه 22 و محله تهرانسر، شهرک آزادی و بلوار خزر در منطقه 21 امکان‌پذیر می‌شود .
او افزود: شبکه فاضلاب محدوده شرقی این مناطق به تصفیه‌خانه فاضلاب غرب و محدوده غربی به تصفیه‌خانه فاضلاب شمال غرب منتهی می‌شود .
احمدنیان با بیان اینکه شبکه فاضلاب طراحی شده در مناطق 21 و 22 شهرداری در حدود 500 کیلومتر است، گفت: در حال حاضر اولویت اجرایی شرکت فاضلاب تهران در قسمت شرقی این مناطق است و بر همین اساس علاوه بر اجرای 100 کیلومتر شبکه باقی‌مانده از قراردادهای موجود، ابلاغ قرارداد اجرای 12 کیلومتر شبکه و دو کیلومتر خط اصلی را در منطقه 22 و برگزاری یک مناقصه برای 28 کیلومتر شبکه در محدوده صنعتی و بخش مسکونی منطقه 21 در دستور کار داریم .
به گفته احمدنیان در این مناطق انشعاب‌های غیرمجاز منازل نیز شناسایی شده و افراد خاطی به مراجع قانونی معرفی شده‌اند .
مدیر اجرایی شرکت فاضلاب تهران همچنین به معضل تخلیه فاضلاب سپتیک‌های شهرک‌ها اشاره کرد و گفت: تخلیه فاضلاب به منهول‌های شرکت فاضلاب توسط تانکرهای سیار در نیمه‌های شب، ضمن اینکه منجر به پس‌زدگی فاضلاب در پایین‌دست می‌شود، به شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب منطقه که در آینده به بهره‌برداری می‌رسد نیز آسیب می‌رساند .
او در پایان افزود: با همکاری دستگاه نظارت و پیمانکار، درصدد شناسایی این افراد و معرفی به نیروی انتظامی و مراجع قضایی هستیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات