روند خوب اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت

روند خوب اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت

در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت:
روند خوب اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت
روند خوب اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت
در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت از روند خوب اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت اعلام رضایتمندی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت عصر امروز در یک صد و سومین جلسه این کمیسیون با تسلیت ایام فاطمیه و با تاکید به تعیین تکلیف هر چه سریعتر پروژه شهدای گمنام بوستان ملت رشت اظهار کرد: سال گذشته سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری رشت قرار دادی بابت این پروژه منعقد کرد و با توجه به  اهمیت حوزه ایثار و شهادت انتظار می رود هر چه سریعتر این پروژه اتمام و به بهره برداری برسد.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه اخیرا اقدامات خوبی در راستای اجرای این پروژه در دست انجام است افزود: تا کنون جلسات متعددی با حضور پیمانکار پروژه شهدای گمنام بوستان ملت رشت انجام شده و احداث این یادمان روند خوب و رضایتبخشی دارد.

وی  به برنامه های دهه فجر انقلاب اشاره کرد و گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برنامه های مربوط به این ایام مبارک را تا هفته آینده به اطلاع کمیسیون فرهنگی شورای رشت برساند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اقدامات انجام شده در گلزار شهدای رشت بیان کرد: دیوار نگاری های گلزار شهدای رشت در دست اجرا قرار دارد.

محمد حسن عاقل منش عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به پروژه شهدای گمنام بوستان ملت رشت اظهار کرد: چند سالی است که در انتظار اتمام و بهره برداری از این یادمان هستیم و امیدوارم به زودی این پروژه و یادمان شهدای گمنام در مسکن مهر رشت اجرا و به اتمام برسد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه  برای شهدا با جان و دل خدمت می کنیم اظهار کرد: در مسکن مهر رشت برخلاف بافت قدیمی شهر بقعه یا امامزاده ای وجود ندارد و یادمان شهدای گمنام در این محوطه بسیار مورد توجه است.

عباس بایرامی با تاکید بر اتمام هر چه سریعتر پروژه شهدای گمنام در بوستان ملت رشت افزود:

نحوه قرار داد احداث این پروژه در گذشته مشکلاتی ایجاد کرده بود که خوشبختانه در حال حاضر برطرف شده است.


وی به احداث موزه دفاع مقدس گیلان در رشت اشاره کرد و گفت : مناقصه این پروژه انجام شده و هشت شرکت در آن اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نقش شهرداری های کشور  در احداث موزه های دفاع مقدس افزود: در بسیاری از استان های کشور محوطه سازی های مربوط به موزه دفاع مقدس توسط شهرداری ها انجام شده است و معتقدیم این پروژه محل رجوع بسیاری از سوی مردم قرار می گیرد.

بایرامی با بیان اینکه تمامی مسوولین استانی باید در اجرای موزه دفاع مقدس گیلان همراهی کنند تصریح کرد: در سال آینده شاهد جهش خوبی در پروژه  موزه دفاع مقدس گیلان هستیم و در کنار توجه و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می توانیم از جاذبه های گردشگرپذیری این موزه نیز بهره مند شویم.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عدم انعقاد قرار داد مشخص در پروژه شهدای گمنام بوستان ملت رشت موجب بروز مشکلاتی شد اظهار کرد: در قرار داد اولیه این پروژه که در زمان فعالیت مدیر عامل پیشین سازمان سیما و منظر شهرداری رشت منعقد شده بود فقط به موضوع پرداخت دستمزد اشاره شد و این در حالی است که پیمانکار این پروژه تا کنون حدود یک میلیارد تومان هزینه کرده است.

زینب فلک دوست با بیان اینکه ناصر حاج محمدی شهردار رشت به منظور رفع این مشکل لایحه ای به شورا ارسال کرده است افزود: با تصویب این لایحه مشکلات پیرامون پروژه شهدای گمنام بوستان ملت رشت برطرف می شود و در حال حاضر نیز این پروژه روند خوبی دارد.

وی به نصب روز شمار انقلاب اشاره کرد و گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر  روز شمار انقلاب نصب می شود و احداث چندین سردیس از چهره های مطرح و مفاخر رشت نیز در این ایام دستور کار قرار دارد.

در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با لایحه ارسالی شهرداری رشت پیرامون پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت موافقت شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات