امام جمعه شهر اندیشه: افتخار می کنم که برای حفظ محیط زیست همکاری کنم و خودم را یک محیط بان ببینم

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین بابائیان امام جمعه شهر اندیشه در این دیدار با اظهار خرسندی از تعامل و همکاری در زمینه محیط زیست و ضرورت ارتباط بیشتر با محیط زیست، بیان کرد: حفظ محیط زیست یک وظیفه و تعهد همگانی است و در این مقوله  هیچکس مستثنی نیست.
وی ادامه داد: افتخار می کنم که در زمینه حفظ محیط زیست همکاری کنم و خودم را یک محیط بان ببینم.
حجت الاسلام والمسلمین بابائیان با اشاره به آمادگی تریبونهای نماز جمعه و استفاده از سایر اجتماعات دینی و فرهنگی جهت آگاهی بخشی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی ، یکی از دلایل اصلی تخریب محیط زیست را عدم آگاهی و ضعف فرهنگ زیست محیطی دانست.
امام جمعه اندیشه گفت: چنانچه محیط زیست از بین برود زندگی ازبین خواهد رفت بنابراین همه باید تلاش کنیم محیط زیست خود را حفظ کنیم.
وی تخریب و بر هم زدن محیط زیست را یک نوع جلادی دانست و تصریح کرد: ما مخالف این نگاه جلادی به محیط زیست هستیم.
فاطمه برنا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار نیز این دیدار را در راستای تعامل و هم اندیشی زیست محیطی و استفاده از رهنمودهای ارشادی ائمه جمعه و جماعات شهرستان بمنظور تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی عمومی محیط زیست ارزیابی کرد.
برنا در این دیدار که در آستانه فرا رسیدن هفته هوای پاک در محل دفتر امام جمعه شهر اندیشه برگزار شد،گزارشی از وضعیت زیست محیطی شهرستان و اقداماتی که اداره حفاظت محیط زیست در این خصوص انجام داده است، ارائه کرد.
رییس اداره محیط زیست شهریار با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی کشور و ضرورت تلاش و همکاری عمومی در زمینه حفظ محیط زیست اظهار داشت: استفاده از ظرفیت تریبون های نماز جمعه و همچنین سایر اجتماعات فرهنگی و مذهبی توسط ائمه جمعه بویژه در مناسبات زیست محیطی و آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این فرصت ها برای محیط زیست مهم و اثربخش است.
برنا گفت : هدف همه ما باید ایجاد حساسیت های اجتماعی در حوزه محیط زیست و نجات آن باشد.
وی در پایان از اعلام آمادگی امام جمعه شهر اندیشه در جهت تنویر افکار عمومی و اشاعه فرهنگ محیط زیست با استفاده از ظرفیت تریبون نمازجمعه تقدیر کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات