معاون خدمات شهری شهرداری اراک از رسیدگی به وضعیت دفن زباله های عفونی ب...

معاون خدمات شهری شهرداری اراک از رسیدگی به وضعیت دفن زباله های عفونی ب...





به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، محمد عسگری با تاکید بر اهمیت دفن اصولی و بهداشتی زباله های عفونی، گفت: سال ها موضوع دفن زباله های عفونی و مسئله احتمال انتقال شیرابه این زباله های به عمق خاک مطرح می شد و ایزوله مناسب محل دفن مورد تقاضای شهروندان به ویژه فعالین محیط زیست قرار داشت.

وی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته محل دفن زباله های عفونی اراک برای اولین بار تا دو هزار و ۵۰۰ متر ایزوله شد که امکان نفوذ شیرابه زباله به عمق خاک از بین برود و دفن به صورت بهداشتی انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک برنامه ریزی هدفمند طرح زمستانه را یکی از اقدامات موثر این بخش دانست و افزود: ستاد زمستانه قبل از شروع بارش برف تشکیل شد، معابر اصلی اراک کد گذاری و نیاز هر معبر به تعداد نیروی انسانی و تجهیزات در مواقع بارش برف مورد بررسی قرار گرفت.

عسگری ادامه داد: به محض بارش برف و اعلام آمادگی نیروهای انسانی طبق برنامه ریزی قبلی در پست های تعیین شده مستقر و تجهیزات مورد نیاز هر منطقه به محل اعزام شد.

وی تاکید کرد: مجموعه برنامه ریزی های انجام شده باعث شد در بارش برف حداکثر هماهنگی وجود داشته باشد و مشکلی ایجاد نشود.
معاون خدمات شهری به بررسی وضعیت تجهیزات و ماشین آلات شهرداری اشاره کرد و گفت: تعدادی از ماشین آلات به دلیل خرابی برخی از قطعات سال ها بلا استفاده مانده بود که این موارد ارزیابی و تعمیرات صورت گرفت و ماشین آلات برای مواقعی مانند بارش برف مورد استفاده قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک با بیان اینکه طرح هر خانه یک درخت در دست اقدام قرار دارد، گفت: این اقدام نیز برای اولین بار تعریف و در دستور کار قرار گرفت، طرح مذکور با هدف کمک به توسعه فضای سبز اراک با کاشت نهال در منازل شهروندان تعریف شد که نهال به صورت رایگان و انتخاب خود شهروندان در اختیارشان قرار می گیرد.

عسگری همچنین از اجرای برنامه تفکیک زباله از مبدا با رویکرد جدید خبر داد و در این خصوص گفت: کوی مسکن به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است، تفکیک زباله خشک و تر از مبدا و منازل مسکونی انجام خواهد شد که در این برنامه استفاده از اسنپ، جمع آوری هفتگی و تلفت چهر رقمی ثابت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل سفر روزانه شهروندان به مرکز شهر مراجعه به صیفی و میوه فروشان است، اظهار کرد: چهار میدان میوه و تره بار با در نظز گرفتن پراکندگی ۲۴ منطقه اراک، تعیین شده است که میوه و صیفی جات با قیمت و کیفیت مناسب عرضه و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک مشکلات و مسائل کشتارگاه اراک را از موارد مورد بحث عنوان کرد و افزود: باتوجه به ارزیابی های صورت گرفته و نواقص موجود در کشتارگاه، لاشه سوز خط کشتارگاه راه اندازی شد و تصفیه خانه کشتارگاه اراک نیز ایجاد شد که مسائل زیست محیطی مربوط به خون آبه و... حل شود.

عسگری در پایان تاکید کرد: ارائه خدمات شهری مطلوب نیازمند ارزیابی دقیق وضعیت و هدف گذاری برای رفع نیازها در مقطع زمانی مناسب است که البته این مهم با همکاری شهروندان در انتقال پیشنهادها به نحو مطلوب تری انجام خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات