بلاتکلیفی مدیریت در راه وترابری/ رکود پروژه های راه روستایی

بلاتکلیفی مدیریت در راه وترابری/ رکود پروژه های راه روستایی

www.BanaNews.irبیش از دوماه است که اداره کل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل ندارد و به گفته معاون راه روستایی استان، بلاتکلیفی مدیریت و نبود قیر باعث تعطیلی و رکود در پروژه های عمرانی راه روستایی این استان شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پس از آنکه "منوچهر حبیبی" مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد در خرداد ماه گذشته به سمت معاون جدید عمرانی استانداری ارتقا یافت، گمانه زنیها برای جانشین وی آغاز شد و بعد از چندی قرعه به نام "محمد جعفر زاهدی" یکی از معاونین این اداره کل افتاد و حکم مدیرکلی این مدیر۳۹ ساله صادر شد.

اما در حالیکه هنوز مهر این حکم خشک نشده و در روزی که قرار بود آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و ترابری با حضور رئیس سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور و قائم مقام وزیر راه برگزار شود، این جلسه دو ساعت مانده به آغاز لغو شد تا پروسه انتصاب مدیرکل یکی از کلیدی ترین دستگاههای اجرایی استان پیچیده تر شود.

اگرچه معاون عمرانی استاندار عدم حضور مسئولان وزارت راه و ترابری مشکلات کاری و مشغله شغلی را علت لغو این مراسم عنوان کرده بود اما برخی شنیده ها حکایت از مخالفت نمایندگان استان در مجلس با این انتصاب داشت و به نظر می رسید این مسئله بی تاثیر از اختلاف بین نمایندگان و "نوذری" استاندار سابق استان نبود.

اگرچه "ستار هدایتخواه" نماینده بویراحمد و دنا مخالفت نمایندگان با این انتصاب را رد کرد اما با اشاره به عدم هماهنگی استاندار سابق با مجمع نمایندگان استان برای این اتصاب گفته بود: تا زمانی که وزیر جدید برای وزارتخانه راه و شهرسازی مطرح نشده نمی توان مدیرکل منصوب کرد.

حال اینک بیش از یک ماه از رای مجلس به "علی نیکزاد" به عنوان اولین وزیر وزارتخانه جدید راه و شهرسازی و همچنین برکناری قوام نوذری از استانداری کهگیلویه و بویراحمد می گذرد و حضور اکبر نیکزاد در سکان استانداری کهگیلویه و بویراحمد به نظر می رسد دیگر دلیلی برای تاخیر در معرفی مدیرکل راه استان و بلاتکلیفی در این اداره کل وجود نداشته باشد.

با این حال به گفته کارشناسان بلاتکلیفی در کلیدی ترین دستگاه اجرایی استان می تواند با توجه به در دست احداث بودن پروژه های مهم راهسازی، خسارت فراوانی در این حوزه دربر داشته باشد و منجر به کندی روند توسعه راههای استان شود.

تعطیلی ۴۰ پروژه حاصل بلاتکلیفی و نبود قیر

معاون راه روستایی این اداره کل از بلاتکلیفی مدیریت در مجموعه راه و ترابری این استان اظهار نگرانی کرد و گفت: متاسفانه بلاتکلیفی کنونی در مدیریت اداره کل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد به یک بحران، معضل و نگرانی تبدیل شده است.

الله کرم جانی پور بلاتکلیفی مدیریت را یکی از عوامل رکود و تعطیلی پروژه های نیمه تمام در حوزه راه روستایی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این مسئله نبود قیر نیز بر بحران موجود افزوده است.

وی بیان کرد: بیشترین پروژه های راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد در حوزه راه روستایی است و هم اکنون ۳۷۰ پروژه راه روستایی در استان وجود دارد.

جانی پور تصریح کرد: از این تعداد پروژه راه روستایی ۴۰ پروژه به دلیل بلاتکلیفی مدیریت و نبود قیر دچار رکود شده اند.

معاون راه روستایی اداره کل راه و ترابری استان اظهار داشت: از پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

جانی پور بیان داشت: بلاتکلیفی در حوزه مدیریت می تواند ضربات جبران ناپذیری به پیکره این اداره کل وارد کند و لازم است مسئولان استانی و نمایندگان این استان در مجلس هرچه زودتر نسبت به معرفی مدیر جدید این اداره کل اقدام کنند.

 

 

    نظرات