اجرای طرح گلستان در مدارس شیراز

اجرای طرح گلستان در مدارس شیراز

به گزارش پایگاه اطلاع  رسانی شهرداری شیراز،  ابراهیم گشتاسبی راد در خصوص برنامه «ورقی از گلستان در دبستان» گفت: این برنامه با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش فارس در ۶۶۷ مدرسه و برای ۸۳ هزار دانش‌آموز در پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی اجرا می‌شود و رسالت آن افزایش مهارت‌های اجتماعی مختلف و تقویت هویت شهری در کودکان است.
گشتاسبی راد افزود: کلام و آموزه‌های سعدی متناسب با سن کودکان و نیازمندی‌های اجتماعی آنان برای زندگی در شهر، در سه جلد کتاب گردآوری‌شده است.
وی ادامه داد: از آنجا که شیراز شهری بزرگ و متکثر ازنظر اجتماعی و فرهنگی است، آموزش مهارت‌های مختلف اجتماعی نظیر ارتباط کلامی موثر، ارتباط عاطفی، سعه‌صدر، مدارای اجتماعی و احترام به تفاوت‌های فردی، کنترل خشم، حس تعلق به شهر و میراث ملموس و ناملموس آن و تقویت هویت شهری از طریق برجسته‌سازی هویت ادبی دانش آموزان از اهداف مهم این برنامه است.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: آموزگاران این کتاب‌ها را همراه با برنامه‌های پرورشی و کارهای تیمی متنوع ازجمله اجرای نمایش، تئاتر، تهیه صنایع‌دستی،  نمایشنامه‌نویسی، کاریکاتور، سرود، دکلمه،  تئاتر خیابانی و مشاعره و ... در طول سال تحصیلی در کودکان درونی سازی می‌کند.
گشتاسبی‌راد ادامه داد: افزون بر این، دانش آموزان با اجرای همگانی گلستان خوانی در هفته شیراز و در بوستان‌ها و مناطق مختلف شهر؛ که بانام ویژه‌ برنامه «مصلح اجتماعی» برگزار می‌ شود، رسالت و مسئولیت اجتماعی خود را در روز گرامیداشت استاد سخن بجای می‌آورند.
وی همچنین افزود: دانش‌آموزان مستعد از دل این طرح شناسایی و با عنوان سفیران فرهنگی شهرداری در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این سازمان به‌عنوان مجری، شاعر، بازیگر، طنزپرداز، استندآپ کمدین و .. همکاری می‌کند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد: برنامه گلستان طرحی ارزشمند در شهر شیراز است که امیدواریم با توسعه و تعمیق آن موجبات تقویت هویت شهری، سرمایه های فرهنگی و اجتماعی این شهر فراهم کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات