بررسی لوایح اصلاحیه وضع برخی از مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 99 و تعیین تکلیف پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت

بررسی لوایح اصلاحیه وضع برخی از مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 99 و تعیین تکلیف پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت

در جلسه یکصد و نود و هشتم کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد:
بررسی لوایح اصلاحیه وضع برخی از مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 99 و تعیین تکلیف پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت
بررسی لوایح اصلاحیه وضع برخی از مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 99 و تعیین تکلیف پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت
احمد رمضانپور نرگسی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و نود و هشتمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا، با بیان اینکه این روزها، روزهای پرکاری برای شهرداری است، گفت: ما می‌خواهیم برای شهرداری، سازندگان و مردمی که به دنبال پیگیری ساختمان‌های خود هستند تصمیم‌گیری کنیم که تمامی این امور می‌بایست مبنای وجدانی داشته و بر پایه عدالت باشد.
وی ادامه داد: ما حق آن را نداریم که بگوییم به دلیل درآمد کم شهرداری باید از جیب مردم تغذیه کرده و حق آن را نداریم که پوئنی به برخی افراد بدهیم و آن‌ها را فربه کنیم و منافع عمومی و صلاح شهرداری را در نظر نگیریم.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در سال آتی به لحاظ اقتصادی با رکود مواجه هستیم، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که نظام سلطه به وجود آورده و شرایط خاصی که در کشور داریم، باید با تدابیر بیشتر و صحیح‌تری تصمیم‌گیری کنیم.
رمضانپور با تاکید بر این موضوع که در سال 99 این ابهام وجود دارد که چگونه می‌خواهیم یک‌میلیون بشکه نفت به ارزش 50 میلیون دلار برای نظام، درآمد بودجه کشور در نظر بگیریم، اذعان داشت: در سال 99، مبلغ 175 هزار میلیارد برای بودجه در نظر گرفته‌شده است.
وی افزود: در بحث جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه گوهررود دیداری با دکتر نوبخت برگزار شد که بر اساس آن 20 میلیارد تومان بودجه برای سازمان آب اضافه شد تا بتوان در جلوگیری از ورود فاضلاب خانگی به این رودخانه اقدام نمود؛ اما این موضوعات نیز وابسته به تحقق بودجه است. اگر بودجه کشور محقق نشود ما نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.
رمضانپور با بیان اینکه وقتی پول آب و برق به‌صورت ماهیانه پرداخت می‌شود، چرا نباید پول عوارض پرداخت نشود، تأکید کرد: ما باید مطالبات خود را وصول کنیم. متأسفانه شاهد آن هستیم که افراد پروانه مسکونی دریافت می‌کنند اما به‌گونه‌ای دیگر از آن استفاده می‌شود. در خصوص ساختمان‌هایی که بدون مجوز ساخته می‌شود شهرداری باید حق‌وحقوق مردم را از این افراد دریافت کند.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با اشاره به در ورودی‌های شهر رشت و بلوارهای شهر باید درختکاری انجام شود، تصریح کرد: متأسفانه در این خصوص توجه لازم را نداریم و این موضوع جای کار کردن بسیار زیادی دارد.
وی تأکید کرد: شهرداری به‌ناحق اکنون 22 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند. افرادی را متأسفانه به شهرداری ورود داده‌اند که باعث ایجاد هزینه برای شهرداری رشت شده است. شهرداری با 2 هزار نفر می‌تواند کار خود را انجام دهد اما حدود 2 برابر نیرو دارد و ما نیز در شرایطی نیستیم که بتوانیم تعدیل نیرو کنیم. تنها کاری که انجام دادیم این بود که با دوستان به این توافق رسیدیم که در شورای پنجم مانع از ورود نیرو به شهرداری شویم که تا جایی که امکان داشت این کار انجام شد و اگر هم برخی زیر میثاق خود زدند، بازهم همان افراد شناسایی شدند. ما می‌خواهیم از همین افراد موجود به بهترین نحو انجام دهیم تا درآمد شهرداری بالا برود.
رمضانپور در خصوص لایحه موضوع اصلاحیه و وضع برخی از مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 99 شهرداری رشت، گفت: خواسته ما بر این بوده که در بلوک‌ها و برنامه‌هایی که وجود دارد تناسب سازی وجود داشته باشد.
امیرحسین علوی عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز اظهار داشت: در چند وقت اخیر ارزش مالی ملک در رشت افزایش‌یافته است و امروز با توجه به مبالغ موجود بازهم خلاف سازی برای سازنده توجیه اقتصادی را دارد.
دستور جلسه لایحه موضوع تعیین تکلیف پروژه شهدای گمنام پارک ملت با حضور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت بررسی شد.
زینب فلکدوست رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرآرای رشت در خصوص پروژه یادمان شهدای گمنام پارک ملت که در دوره ریاست قبلی سازمان آغاز شده بود، ارائه توضیحات داد.
در خصوص این پروژه، رضا رسولی اظهار داشت: بنده در جریان این کار هستم و جلسه‌ای گذاشته شد که دوستان از بنیاد شهید حضور داشتند و بنده معتقد هستم که اگرچه در آن زمان تخلف صورت نگرفته بود، اما اکنون کار پیچیده شده است ولی توافقی نیز وجود داشت که دستمزد به‌صورت جداگانه و مبلغ نیز جدا داده شود.
وی افزود: در آن زمان راهکار این موضوع نیز پیدا شده بود زیرا پروژه یادمان شهدای گمنام خاص و ویژه بود.
امیرحسین علوی در خصوص این لایحه اظهار داشت: قرار بر این بود که مبلغ فوق با 200 الی 300 میلیون تومان جمع شود اما اکنون به یک میلیارد تومان رسیده است!
حجت جذب نیز گفت: در قرارداد آمده بود که 250 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شود اما ذکر نشده است که مصالح پای چه کسی است؟
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات