شهروندان آگاه به حقوق شهروندی، شهری زیبا می سازند

شهروندان آگاه به حقوق شهروندی، شهری زیبا می سازند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، احمد عطاریه سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری مرکز استان از تغییر نام این مراکز آموزشی به "خانه شهروندی" خبر داد و گفت: در راستای رویکرد ساختاری صحیح و کارکردی موثر، این تغییر نام صورت گرفته است چراکه این مراکز مهمترین بستر تقویت و ترویج مشارکت و تعمیق مسئولیت پذیری شهروندان می باشد.

عطاریه با بیان اینکه در راستای ادامه فعالیت ها، نیازمند بازنگری اساسی در جایگاه قانونی و تغییرکارکرد مدیریتی درارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی هستیم، افزود: این مراکز درمناطق مختلف شهر، درجذب چهره های شاخص از هنرمندان، ورزشکاران، پزشکان، خیرین، معلمان و ... برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی و آموزشی و هم چنین مدیریت شهری ضعیف عمل نموده وبه سطح نازلی ازآموزش در زمینه های کارآفرینی، ورزشی، هنری و اجتماعی اقدام نمودند.

وی تصریح نمود:  مشارکت شهروندان در امور شهری در سطوح و حوزه‌های گوناگون میسر است و برای ایجاد همدلی، ارائه آموزش قوانین مدنی و شهروندی، اجتماعی ، مشاوره های حقوقی و فردی، شناسایی آسیب های اجتماعی، بطور خاص تولید و ترویج امید، نشاط و امنیت روانی سطح  جامعه درمناطق مختلف شهری در "خانه شهروندی" باید گام برداشت.

عطاریه با اشاره به اینکه شهر خوب را مردم می سازند، ابرازداشت: شهربدون مشارکت شهروندانی آگاه و مسئول و ارائه خدمات بهینه از طریق شهرداری با موانع و مشکلات جدی همراه خواهد بود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری، مهمترین اهداف آموزش درخانه شهروندی را آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی دانست وگفت: حقوق شهروندی نوعی دانش اجتماعی است که هدف آن ارتقاء رفاه، نشاط و امنیت در جامعه است.

عطاریه افزود:جامعه به شهروندان آگاه نیاز دارد، پس باید از طریق فرصت هایی برای اکتساب مهارت ها و توانایی های شهروندی تلاش نمود و این ضرورت در خانه شهروندی عملیاتی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش در ارتقای نگرش های شهری و دانش اجتماعی شهروندان نقش مهمی را ایفا می کند، خاطرنشان کرد: بی تردید گسترش آموزش شهروندی همواره با شیوه های متنوع و جدید، ارائه محتوا و بسته های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری خاطرنشان کرد: خانه شهروندی با توجه به برنامه های مورد نظرودرجهت توسعه فعالیت های آموزشی، ترویجی مشارکتی و مردمی، دارای کانون و کارگروه های مختلف است که بنا به فراخور موضوعات و ظرفیت ها اقدام به فعالیت می نماید.

عطاریه با اشاره به اینکه 10 خانه شهروندی در مناطق مختلف شهرساری فعالیت دارند، بیان داشت: در خانه شهروندی 11 کارگروه شامل: کودک و نوجوان، آموزش شهروندی، سلامت روان، کاهش آسیب های اجتماعی، مشارکت اجتماعی و مردمی، سالمندان و ... با موضوعات آموزشی، تفریحی، هنری، کارآفرینی، ورزش و سلامت، در مسیر ارتقای فرهنگ شهروندی قدم برمی دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات