نیکزاد: دست بخش خصوصی را در راه و شهرسازی به گرمی می فشاریم

نیکزاد: دست بخش خصوصی را در راه و شهرسازی به گرمی می فشاریم

www.BanaNews.irوزیر مسکن و شهرسازی از بخش خصوصی خواست که در راه و شهرسازی به صورت فعالتری وارد شود و تصریح کرد: در این بخش دست بخش خصوصی را به گرمی می فشاریم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در مراسم افتتاح سه پروژه مسکن مهر، فاز دوم آزادراه زنجان - تبریز و ثبت جهانی بازار تبریز که امروز یکشنبه در محل بازار سنتی تبریز برگزار شد با اشاره به مشارکت ۵۰ درصدی بخش خصوصی در احداث فاز دوم آزادراه زنجان- تبریز خواستار مشارکت بیشتر بخش خصوصی در پروژه های وزارت راه و شهرسازی شد و گفت: دست بخش خصوصی را به گرمی می فشاریم.

وی ظرفیت بخش خصوصی را در زمینه راه و شهرسازی ۴۶ هزار میلیارد تومان و ۶ هزار پیمانکار اعلام کرد و از این بخش دعوت کرد به پروژه های راه و شهرسازی توجه جدی تری داشته باشد.

همچنین در این مراسم احمد زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رشد سفرهای ایرانیان خارج از کشور و دیگر ملتها را به ایران حدود ۳۰۰ درصد اعلام کرد و گفت: در زمینه گردشگری داخلی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و فقط در نوروز امسال حدود ۱۴۰ میلیون نفر سفر در داخل کشور داشتیم که نشان دهنده افزایش کیفیت زندگی ایرانیان است.

وی آثار ثبت شده در مجامع بین المللی را ۱۲۰ اثر اعلام کرد که قبل از دولت نهم تنها ۶ اثر به ثبت رسیده بود و الباقی در دولت نهم و دهم انجام شده است.

احمدزاده همچنین صادرات صنایع دستی را نیز حدود ۹۰۰ میلیون دلار اعلام کرد که پیش از دولت نهم حدود ۴۰ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین به آثار ثبت شده در داخل کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۶ هزار اثر ثبت شده به لحاظ تاریخی در میراث فرهنگی در کشور وجود دارد و ادامه داد: ۷ آیین ملی را نیز به ثبت جهانی رسانده ایم.

احمدزاده در پایان بازار تبریز را دارای تاریخی غنی دانست که از قرن چهارم تا به امروز آثار مختلفی از دوره های مختلف تاریخی ایران را دارند.

 

 

    نظرات