به همت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران طرح جامع اراضی "واصفجان" به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری رسید

به همت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران طرح جامع اراضی "واصفجان" به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری رسید

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران شیدا باقری معاون شهرسازی و معماری اداره کل با بیان خبر بالا گفت: در جلسه مذکورکه ریاست آن را وزیر راه و شهرسازی برعهده داشت، اراضی معوض تعاونی‌ها ۳۳گانه شمال و شمال‌شرق تهران از جمله موارد مطروحه در جلسه مذکور بود.

وی با اشاره به موضوع تعاونی‌های ۳۳گانه شمال و شمال‌شرق تهران که در اراضی بکر طبیعی قرار دارند، گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری دولت موظف است که برای این تعاونی‌ها زمین‌هایی به‌عنوان عوض تعیین کند تا اراضی بکر و طبیعی شمال و شمال شرق تهران آزاد سازی شوند. بر همین اساس بنا بر مصوبه دولت، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران موظف شد که حداقل در پنج نقطه در اطراف شهر تهران زمین‌های مابه‌ازای عوض را پیدا و شرایط تهاتر را مهیا کند. یکی از بزرگ‌ترین این تعاونی‌ها تعاونی "زیتون" است که در منطقه حفاظت‌شده جاجرود و حوالی پارک سرخه‌حصار قرار دارد و پس از انجام توافق میان وزارت راه و شهرسازی، سازمان محیط زیست و استانداری تهران در اواسط سال ۹۷ قرار شد که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران زمینی را تهیه و به شکل عوض به این تعاونی واگذار کند تا آن‌ها از منطقه محیط‌زیستی خارج شوند.

باقری با بیان اینکه به این منظور زمین موسوم به "واصفجان" در حریم شهر جدید پردیس به مساحت نهایی حدود ۳۰۰ هکتار در در همین راستا توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مشخص شد، گفت: شورای‌عالی شهرسازی و معماری هم کلیات این طرح را تصویب کرد اما دغدغه مهم شورا این بود که این زمین در جای خود مصرف شده و حتما صرف تهاتر با مالکین و آزاد سازی اراضیِ واقع درمنطقه حفاظت شده شود. لذا تهیه پیوستی حقوقی که فرایند اجرایی این تهاتر را تبیین و تضمین نماید ، مورد تاکید شورایعالی بود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات