حجت‌الاسلام قرائتی:
وزارت نیرو استفاده از مسئولان فرهنگی جوان را در دستور کار قرار دهد

حجت‌الاسلام قرائتی: وزارت نیرو استفاده از مسئولان فرهنگی جوان را در دستور کار قرار دهد

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایش آموزشی ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی صنعت برق سراسر کشور در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار کرد: مساله اقامه نماز از طرف خداوند یک دستور بوده که در آیه 41 سوره حج صادر شده است. براساس احادیث هر کس به مسجد می‌رود، 8 نعمت دریافت می‌کند که یکی از آن نعمات دانش است. این، یعنی امام جماعت باید همیشه دانش خود را به روز کند .

وی ادامه داد: ما روی نماز به آن صورت که لازم است، کاری نکرده‌ایم و ضروری است این مساله جدی‌ترگرفته شود .

قرائتی با تاکید بر لزوم برپاداری قرآن تصریح کرد: تنها شکایت پیامبر(ص) در روز قیامت نیز از مهجوریت قرآن است. باید بر منابر تفسیر قرآن ارائه داد تا هر گاه کسی سر وقت به نماز نرسید، احساس کند به شنیدن مطلب مفید نرسیده است . باید تلاش کرد قرآن را از محذوریت خارج کرد. مردم نیز باید از منبری‌ها تفسیر بخواهند.

رئیس ستاد اقامه نماز در خصوص لزوم استفاده از نیروهای جوان در حوزه‌های فرهنگی گفت: کسانی که سن بالایی دارند، باید بازنشسته شوند. لازم است از عقل پیر و توان جوان توامان استفاده شود.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات سخنرانی‌های عمومی فایده‌ای ندارد و باید به صورت خصوصی با افراد گفت‌وگو کرد. همچنین نباید در سخنرانی‌ها خطبه‌خوانی شود. کتاب‌هایی مانند تمثیلات از کتبی است که مورد نیاز روحانیون فعال در حوزه‌های فرهنگی است چون لازم است ایشان مجهز به پاسخگویی به انواع شبهات باشند.

بهبود الگوی مصرف یکی از سیاست‌های وزارت نیرو است

در ادامه این نشست دکتر رضا انجم‌شعاع معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو و رئیس شورای فرهنگی این وزارتخانه خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی موجب شده‌اند وزارت نیرو در کنار توفیقات دیگر خود، در حوزه فرهنگی و نماز نیز عملکردی قابل تقدیر داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های وزارت نیرو جهت تاثیرگذاری بر حوزه فرهنگی گفت: نخستین ظرفیت وزارتخانه وجود 1000 امام جماعت در سراسر کشور است که استعداد فراوانی را برای وزارت نیرو به همراه دارد. وزارت نیرو در حوزه فرهنگی می‌تواند یکی از دستگاه‌های نمونه کشوری و الگویی برای سایر وزارتخانه‌ها باشد. در حال حاضر حدود 80 هزار نیرو در این وزارتخانه مشغول به کارند و حدود 30 تا 40 هزار نیرو نیز به صورت شرکتی با ما همکاری دارند که این‌ها جزو سرمایه‌های ارزشمند ماست. فعالیت‌های فرهنگی و دینی ما برای این خانواده بزرگ است.

انجم‌شعاع خاطرنشان کرد: رسالت و ماموریت بسیار مهم وزارت نیرو تامین آب و برق مطمئن برای مردم در سراسر کشور است. ویژگی دیگر وزارت نیرو سطح گسترده تماس بدنه این وزارتخانه با مردم است. در همه شهرها و روستاها همکاران ما حضور دارند و ارائه خدمات می‌کنند. بیش از 30 میلیون مشترک آب و برق در سراسر کشور فعال هستند. فعالیت‌های مراکز متعدد آموزشی و پژوهشی در سراسر کشور ظرفیت دیگری است که وزارتخانه از آن برخوردار است که لازم است از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود .

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارت نیرو آموزش و توانمندسازی است که این امر در حوزه امور فرهنگی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: موسسه توانمندسازی مدیران وزارت نیرو چند سالی است که راه‌اندازی شده و حوزه فرهنگی وزارتخانه می‌تواند با استفاده از آن ظرفیت‌های بیشتری را بارور کند. در آموزش و توانمندسازی باید از روش‌های جدید و نو استفاده کنیم و بهره‌وری و کیفیت آموزش‌ها را افزایش دهیم. همچنین لازم است آموزش‌ها کاربردی‌تر شود .

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو تاکید کرد: تدوین تجارب مسئولان فرهنگی در این سال‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. باید این تجارب تبدیل به چندین جلد کتاب شود که در اختیار آیندگان قرار گیرد و این خواسته را در وزارت نیرو دنبال خواهیم کرد .

وی اضافه کرد: فعالیت‌های مجموعه همکاران ما موجب شده کشور ما چهاردهمین کشور تولیدکننده برق در دنیا باشد. همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو در رتبه نخست کشور قرار دارد و بیش از 60 درصد خدمات فنی و مهندسی صادراتی مربوط به وزارتخانه ماست.

مسئول شورای فرهنگی وزارت نیرو با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم تامین آب شرب بیش از 10 هزار  و 378 روستا صورت گرفته، خاطرنشان کرد: این روستاها جمعیتی حدود 6.7 میلیون نفر را شامل می‌شود. همچنین از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 2709 روستا برق‌رسانی شده و امروز سراغ روستاهای زیر 10 خانوار رفته‌ایم که در این مدت بیش از 40 هزار خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند .

وی یادآور شد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های موثر وزارتخانه پویش #هرهفته _ الف _ ب_ایران بوده که در نوع خود کاری بی‌نظیر است تا تلاش همکاران به منصه ظهور برسد و مردم از مواهب آب و برق برخوردار شوند. قرار است تا پایان امسال 227 پروژه با سرمایه‌گذرای بیش از 33 هزار میلیارد تومان در قالب این پویش در سطح کشور به بهره‌برداری برسد که همه این‌ها می‌تواند جزو فعالیت‌های فرهنگی مسئولان فرهنگی صنعت آب و برق باشد تا این موارد را به گوش مردم برسانند .

انجم‌شعاع بر لزوم هم‌افزایی حوزه فرهنگی با بخش‌های دیگر بدنه صنعت آب و برق تاکید کرد و گفت: ما حدود 1000 تا 1500 حقوقدان در بدنه وزارت نیرو داریم. همچنین 1000 تا 1500 نفر در حوزه روابط عمومی فعالیت دارند که باید این مجموعه‌ها با حوزه فرهنگی کنار هم قرار گیرند. این مساله نیز جزو سیاست‌های شورای فرهنگی وزارتخانه است .

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو همچنین با اشاره به اصلاح الگوی مصرف به عنوان یکی دیگر از سیاست‌های وزارت نیرو خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های وزارتخانه مدیریت مصرف و خوش‌مصرفی است و در برنامه وزیر نیرو نیز این مساله به صراحت آمده است. صرفه‌جویی حاصل از اصلاح مصرف می‌تواند میلیاردها تومان در اعتبارات کشور صرفه‌جویی به همراه داشته باشد. به همین جهت ضروری است فعالیت‌های فرهنگی در این حوزه‌ها متمرکز شده و برخی عناوین جدید آموزشی را در حوزه‌های فرهنگی تعریف کنیم .

وی تاکید کرد: همکاران فرهنگی به وزارتخانه اکتفا نکنند و از طریق ارتباطاتی که با ائمه جمعه دارند، در بسیاری از نمازهای جمعه‌ این مسائل را به گوش مردم برسانند. یکی از مواردی که باید در امور فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، مدیریت زمان است. اتلاف وقت در کشور ما فراوان است که می‌توان در این حوزه‌ها نیز کار کرد .

مسئول شورای فرهنگی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: باید به طریقی عمل کنیم که همه همکاران ما در کشور بتوانند از فعالیت‌های فرهنگی، دینی و نماز برخوردار شوند و این اقدامات تنها شامل تعداد محدودی نشود. این موضوع عملیاتی نمی‌شود مگر مجموعه‌های فرهنگی کنار هم قرار گرفته و از عملکرد بخشی دوری شود .

/ لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خراسان

منبع خبر

شرکت برق منطقه ای خراسان

شرکت برق منطقه ای خراسان

شرکت برق منطقه ای خراسان یک شرکت در شهر مشهد می باشد

    نظرات