تلاش جهت تغییر عادات شهرنشینی به فرهنگ شهروندی

تلاش جهت تغییر عادات شهرنشینی به فرهنگ شهروندی




به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، در جلسه این هفته کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر که عصر روز گذشته به ریاست مرتضی سورانه و با حضور اعضای شورا، مهندس شفیعی شهردار اراک، مدیران مناطق و معاونین شهردار، با موضوع بررسی نقش و تاثیر شهرداری در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مرتضی سورانه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت دخت پیامبر اسلام (ص) به همشهریان و مسلمین جهان، از تلاش های معاون سازمان سیما و منظر، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک پیرامون آذین بندی شهر با پرچم ها و پارچه نوشته ها به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) تقدیر و تشکر کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اراک در خصوص نقش و تاثیر شهرداری در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: تلاش جهت تغییر نگرش شهر نشینی و شهروندی یکی از ماموریت های این کمیسیون می باشد که شامل ۱۰ بند در جهت گیری فعالیت های فرهنگی شورای شهر و سازمان فرهنگی و اثر گذاری در مجموعه های مختلف شهری است، که هر یک از این بندها، شامل چندین فعالیت در جهت تحقق آن می باشد.

وی خاطر نشان کرد که باید شهروند را به شهروند مسوول و آگاه و فرهنگی تبدیل کنیم و تلاش این شورا بعنوان یک پارلمان شهری، نقش هماهنگ کننده ای بین نهادهای تاثیرگذار در این امر باشد.

سورانه افزود: تلاش جهت افزایش اعتماد شهروندان و افزایش حس تعلق شهروندی، تعریف ماموریت برای شهرداری های پنجگانه به عنوان مثال با برگزاری جلسه با نخبگان محلی، معتمدین و بزرگان محله از نظرات و پیشنهادات ایشان در تصمیمات آتی منطقه و همچنین آگاه نمودن آنها از فعالیت های انجام شده در منطقه و انتقال به ساکنین محله و منطقه استفاده نمود.

در پایان جلسه مقرر گردید، نشستی با حضور رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری و معاونین شهردار و مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری جهت بروز رسانی سند پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شود.همچنین مقرر شد، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در خصوص فعال نمودن خانه فرهنگ در اسرع وقت اقدام نماید.

درخصوص افزایش انگیزه و شادابی پرسنل در نحوه گفتگو و روابط با مردم (ارباب رجوع) مقرر گردید، روانشناسی سازمانی و نیز دوره های ورزشی جهت پرسنل شهرداری به همراه خانواده های آنها، بصورت دوره ای هر سه ماه یکبار از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، جهت انسجام شغلی و همکاری برگزار شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات