اجرای پروژه مدرن‌سازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی در استان بوشهر

اجرای پروژه مدرن‌سازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی در استان بوشهر

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی محمدی" در حاشیه بازدید از پروژه‌های مدرن‌سازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی دالکی و ایستگاه پمپاژ حاج مهدی و خط انتقال آن در منطقه سعدآباد اظهار داشت: این پروژه در پنج کانال نظرآقا، هلپه‌ای، آل یوسفی، کربلایی محمدقلی و آقایی در حال انجام است.
وی افزود: عملیات اصلاح ساختار و اجرای پوشش بتنی در کانال‌های درجه 2 یاد شده به طول 15.5 کیلومتر صورت می‌پذیرد.
محمدی با اشاره به همکاری بخشدار، شوراهای اسلامی و کشاورزان منطقه افزود: در راستای اجرای این پروژه، نشست‌های متعددی با حضور کشاورزان، شوراهای اسلامی روستاها و بخشدار منطقه انجام شده و مستندات لازم جهت جلب همکاری کشاورزان در اجرای این طرح به تمامی ذینفعان ارائه شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار کرد: تا کنون 6 کیلومتر از این پروژه شامل بتن‌ریزی، قالب‌بندی، آرماتوربندی و... انجام شده و قابل بهره‌برداری است و در 4 کیلومتر دیگر نیز کانال‌کنی و زیرسازی انجام شده است.
مجید بحرانی نماینده مجری طرح مدرن‌سازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی دالکی نیز گفت: این طرح از مجموعه پروژه‌های پویش ملی #هرهفته_الف_ب_ایران است و با بهره‌برداری از آن 1600 هکتار از نخیلات شبکه آبیاری دالکی زیر پوشش قرار خواهد گرفت.
وی افزود: تکمیل این پروژه موجب افزایش راندمان آبیاری، توزیع عادلانه آب و صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود و بیش از 1300 خانوار کشاورز منطقه از منافع آن منتفع خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اسفند سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات