مدیریت مصرف نخستین گام در کاهش پسماند است

مدیریت مصرف نخستین گام در کاهش پسماند است

محمدرضا خالدی در برنامه رادیویی #صبح_سیلک گفت: نخستین گام در کاهش تولید زباله مدیریت مصرف و کاهش میزان زباله تولیدی است و بعد از آن نوبت به مشارکت کردن در زمینه جمع‌آوری و انتقال صحیح می‌رسد.

وی، آموزش بر مبنای استانداردهای علمی و فراگیری را عامل مقبولیت بیشتر دانست و عنوان کرد: بر این اساس شهرداری بحث آموزش و فرهنگ‌سازی را در سطح شهر به خصوص شهرک خاتم الانبیا به صورت ویژه و پایلوت با همکاری دستگاه‌های مختلف نظیر دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در دستور کار قرار داد که نتایج مثبتی هم به همراه داشت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان، از برگزاری جشنواره شهروندی پسماند و بازیافت ویژه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و دبیرستانی با عنوان "زیستاک" خبر داد و گفت: این جشنواره آموزشی با موضوع پسماند و بازیافت در محورهای پنجگانه تفکیک از مبدٱ، زباله روز، شیرابه، مدیریت کاهش پسماند و حذف نایلون برگزار می‌شود.

خالدی قشر مورد نظر این طرح را دانش آموزان ابتدایی و دبیرستانی عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری این جشنواره از ابتدای بهمن به مدت ۱۸ روز توسط معاونت خدمات شهری شهرداری کاشان با همکاری اداره آموزش و پرورش کاشان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید به سمت مدیریت تولید پسماند برویم گفت: توجه به تولید زباله و مدیریت مواد بازیافتی می‎تواند نقش پررنگی در حوزه پسماند صفر داشته باشد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان، استفاده از پاکت‌های کاغذی و پارچه‌ای به جای پلاستیک را نکته‌ای مهم ذمر و بیان کرد: دوری از تجمل‌گرایی و عبور از فرهنگ مصرف‌گرایی می‌تواند نقش پررنگی در کاهش تولید زباله حتی به صفر رساندن آن داشته باشد.

خالدی همچنین با اشاره به پیشرفت فرآیند تولید کود کمپوست در معاونت خدمات شهری، جداسازی نایلون و مواد تیز و برنده و طبیعتا تولید کود با کیفیت‌تر را از جمله شاخص‌‌های این کود تولیدی نسبت به سایر شهرها دانست.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات