تخصیص اعتبار هزار میلیاردی برای تونل نیایش و دو طبقه شدن بزرگراه صدر

تخصیص اعتبار هزار میلیاردی برای تونل نیایش و دو طبقه شدن بزرگراه صدر

www.BanaNews.irمعاون فنی عمران شهرداری تهران با اشاره به هزینه‌های تونل نیایش و دو طبقه شدن بزرگراه صدر گفت: این پروژه از طرح های بزرگ شهری است که اعتباری معادل هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مازیار حسینی معاون فنی عمران شهرداری تهران در حاشیه جلسه روز سه شنبه شورای شهر در جمع خبرنگاران در مورد پروژه افزایش ظرفیت بزرگراه شهید صدر و تونل نیایش اظهار کرد: برای افزایش ظرفیت بزرگراه شهید صدر سه گزینه پیش رو داشتیم که یکی از آن ها فعالیت زیر زمین، دیگری فعالیت بر روی سطح بزرگراه و نهایتا فعالیت های پل تقاطع هوایی مد نظر بوده و تمامی این گزینه ها مورد بررسیهای فنی و مهندسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص ساخت تونل به غیر از هزینه های بالا، مباحث از لحاظ فنی نیز توجیه نداشت زیرا در این مسیر خط مترو خیابان شریعتی و بزرگراه شهید صیاد شیرازی را داشتیم و ما چقدر باید برای آنکه با خطوط مترو برخورد نکنیم می بایست زمین را حفر می کردیم .

حسینی افزود: چنین تونلی برای شهروندان به دلیل دسترسی های سخت خدمات ایمنی درهنگام حوادث وحشت آور بود. همچنین در بخش هزینه ها نیز احداث پل و دوطبقه کردن بزرگراه بسیار به صرفه تر از احداث تونل است.

معاون فنی عمران شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: برای کاهش آلودگیهای صوتی در این منطقه برای اولین بار در پروژه های عمرانی شهری از جاذبه های صوتی استفاده شده که مطمئنا پس از بهره برداری، آلودگی صوتی بیش از گذشته نخواهد بود.

 

 

 

    نظرات