تدوین بودجه سال ۹۹ شهرداری در چهارچوب برنامه عملیاتی مصوب/ اقدامات  ...

تدوین بودجه سال ۹۹ شهرداری در چهارچوب برنامه عملیاتی مصوب/ اقدامات ...

تدوین بودجه سال ۹۹ شهرداری در چهارچوب برنامه عملیاتی مصوب/ اقدامات چشمگیری از سوی مدیریت شهری درتوازن بخشی مناطق برخوردار و کم برخوردار انجام شده است

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در فصل بودجه ریزی و ارائه بودجه سال آینده از سوی شهرداری مشهد به شورا هستیم گفت: مهمترین نکته ای که برآن تاکید داریم این است که بودجه سال ۹۹ شهرداری باید درچهارچوب برنامه عملیاتی ۹۷-۱۴۰۰ به ویژه دربخش عمرانی سازمان ها و مناطق باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری امروز و در ابتدای هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهرکه با حضور شهردارمشهد برگزارشد، افزود: در موضوع رویکرد برنامه عملیاتی شهرداری برای توازن بخشی به مناطق کم برخوردار و برخوردار شهر اقدامات چشمگیری طی دوسال گذشته انجام شده است که در طول دوران شهرداری بی سابقه است و از این بابت از شهردار و همکارانشان تشکر می کنیم.
وی اضافه کرد: اما با این وجود باز هم بر موضوع کاهش فاصله و ایجاد توازن میان مناطق کم برخوردار و برخوردار شهر تاکید داریم، لذا این موضوع باید در بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد و ارائه خدمات بیشتر به مناطق کم برخوردار دیده شود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرارگیرد کاهش هزینه ها در ماموریت های حاشیه ای و فعالیت هایی است که در چهارچوب وظایف شهرداری نیست.
حیدری با بیان این که روزبه روز تامین مالی ماموریت هایی که جزو وظایف دستگاه ها و سازمان های دیگر است بردوش شهرداری مشهد گذاشته می شود، اظهارکرد: این موضوع نیز باید در بودجه شهرداری مشهد مدیریت شود و به گونه ای نباشد که از وظایف ذاتی و اصلی خود دورشویم.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: موضوع دیگری که باید به آن توجه شود سهم درآمدهای پایدار در بودجه است، براساس اطلاعات، دولت به شهرداری مشهد ۱۳هزارو ۳۰۰ میلیون تومان بدهی دارد که این میزان به اندازه بودجه دو سال شهرداری برای اداره شهر است .
وی افزود: سال گذشته اقدامات خوبی برای تهاتر ۴هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی های دولت به شهرداری با بدهی شهرداری به بانک ها انجام شد و این میزان بدهی تهاتر شد، لذا تاکید داریم پیگیری دریافت این مطالبات که بخشی از آن تعهدات دولت به شهرداری مشهد است نیز مورد توجه قرارگیرد، هرچند که احصا این میزان طلب از دولت نیز بسیار ارزشمند است.
وی اضافه کرد: پس از افزایش قیمت بنزین استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز افزایش داشته است، برهمین اساس سهم توسعه حمل و نقل عمومی در بودجه سال آینده باید مورد توجه قرار گیرد.
حیدری با اشاره به این که بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی با انتظارات مردم از مدیریت شهری همخوانی ندارد، اظهارکرد: باتوجه به این موضوع در بودجه سال آینده اعتبارات بخش فرهنگی و اجتماعی باید مناسب با انتظارات از این حوزه دیده شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از اقدامات ماندگار نگاه مناسب به ساماندهی توس بود که کارهای خوبی در این منطقه و آرامگاه فردوسی طی این مدت انجام شده است و حلقه های آن باید کامل شود، بر همین اساس اعتبار برای این موضوع نیز در بودجه سال ۹۹ لحاظ شود.
وی با بیان این که تاکید داریم که پروژه جدیدی شروع نشود مگر برحسب ضرورت افزود: مسئولیت ما این است که پروژه هایی را که آغاز کرده ایم را به اتمام برسانیم.
وی گفت: از شهرداری مشهد می خواهیم بودجه سال ۹۹ را به موقع به شورای شهر ارائه دهد تا فرصت مناسب برای بررسی آن را داشته و با چالش روبه رو نشویم.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات