اجرای پنج پروژه مسیرگشایی جدید در منطقه ۲ تبریز

اجرای پنج پروژه مسیرگشایی جدید در منطقه ۲ تبریز

به گزارش شهریار، این مسیرگشایی ها شامل تعریض بلوار ملاصدرا واقع در سازی زمی، احداث خیابان ۱۲ و ۱۸ متری مسیر ضلع شمالی کانال جاده باسمنج، دال گذاری روی کانال سنگی در جاده باسمنج، مسیرگشایی خیابان عطار نیشابوری و لوپ اتصالی کمربندی میانی به جاده ائل گلی است.

تعریض بلوار ملاصدرا

تعریض باند شرقی بلوار ملاصدرا حدفاصل اتوبان شهید کسائی تا ساری زمی از ۱۳ متری به ۲۳ متری به طول ۵۵۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا است. هدف از اجرای پروژه دستیابی سریع و آسان وسایل نقلیه شهری از اتوبان شهید کسائی به مرکز شهر و تامین امنیت عبوری شهروندان از بلوار ملاصدرا است.

این پروژه با اعتبار ۶ میلیارد ریال اجرایی می‌شود که با بهره برداری از آن ۷۵۰۰ متر مربع به فضاهای عمومی اضافه خواهد شد.

احداث خیابان ۱۲ و ۱۸ متری مسیر ضلع شمالی کانال جاده باسمنج

این پروژه به طول ۶۰۰ متر و عرض ۱۲ و ۱۸ متری و در حال اتمام است که علاوه بر ساماندهی و زیباسازی ضلع شمالی کانال جاده باسمنج، اتصال این مسیر را از طریق خیابان خورشید به دروازه تهران فراهم می کند.

این خیابان با هدف ساماندهی ضلع شمالی کانال جاده باسمنج و برای ایجاد محور دسترسی برای اهالی ساکن در جوار این کانال با اجرای عملیات خاکبرداری و احداث خیابان ۱۸ و ۱۲ متری آغاز شد و هم اکنون به مرحله بهره برداری نزدیک شده است.

این مسیر که در انتهای خیابان خورشید در حال اجراست، علاوه بر ساماندهی و زیباسازی ضلع شمالی کانال باسمنج، موجب  اتصال این خیابان از طریق خیابان خورشید به دروازه تهران را فراهم می آورد.

این پروژه با اعتبار ۶ میلیارد ریال اجرایی می‌شود که با بهره برداری از آن ۱۰ هزارو ۸۰۰ متر مربع به فضاهای عمومی افزوده می شود.

دال گذاری روی کانال سنگی در جاده باسمنج

این پروژه به طول دال گذاری ۳۰ متر و عرض کانال ۸ متر و با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است که اتصال جاده باسمنج به خیابان خورشید را فراهم می کند.

در این پروژه با بهره گیری از تمام توان اجرایی شده و تلاش بر این بوده با حداکثر شتاب، عملیات ساخت آن در زمان مقرر به پایان برسد.

این پروژه با اعتبار چهار میلیاردو ۵۰۰ ریال اجرایی شده است.

خیابان عطار نیشابوری

طرح تعریض خیابان عطار نیشابوری براساس نیاز سنجی و اولویت بندی کارشناسان حوزه های مختلف ترافیکی و شهرسازی و در راستای بهسازی معابر، روان سازی تردد عمومی شهروندان و کاهش بار ترافیکی انجام یافته است. بدین ترتیب رفت و آمد شهروندان ساکن در این مسیر و تردد وسایل نقلیه عمومی از مسیرهای کمربندی میانی و گلگشت سهل تر انجام می گیرد.

جهت اجرایی شدن پروژه مسیرگشایی و تعریض خیابان عطار نیشابوری، ۳۰۰ میلیارد ریال به طور نقدی بابت تملک و ۲ میلیارد نیز برای اجرای عملیات عمرانی این پروژه هزینه شده است. هر چند پروژه احداث این مسیرگشایی به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است ولی شهروندان هم اکنون در حال تردد از این مسیر هستند.

احداث پیاده رو، رفوژ وسط مسیر و اصلاح هندسی این پروژه با تصویب کمیته فنی و شورای ترافیک استان و همچنین جداره سازی دیوار برای جلوگیری از احداث واحدهای تجاری، خدماتی برای رفع ترافیک در این مسیر، از مهمترین نکات مورد توجه در پروژه تعریض خیابان عطار نیشابوری است. با توجه به اینکه خیابان عطار نیشابوری منتهی به چندین مراکز درمانی و بیمارستان اعم از بیمارستان امام رضا و شهید مدنی است، برای تردد آسان و بدون ترافیک آمبولانس ها همچنین خط ویژه ای در مسیر تعریض شده عطار نیشابوری درنظر گرفته شده است.

لوپ اتصالی کمربندی میانی به جاده ائل گلی

این پروژه به طول ۳۱۰ متر و عرض ۱۰ متر بوده است و اتصال کمربندی میانی به جاده ائل گلی را فراهم می سازد. جهت اجرایی شدن این پروژه اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات