رشد 146درصدي متراژ پروانه‌هاي صادر شده در منطقه 11

رشد 146درصدي متراژ پروانه‌هاي صادر شده در منطقه 11

سيداحمدحسيني‌نيا در گفت و گو با خبرنگار ايمنا اظهار كرد: سال گذشته در منطقه 11 تعداد 46 پروانه ساختماني صادر شد كه اين آمار در سال جاري به عدد 92 رسيده است.

وي تصريح كرد: متراژ پروانه‌هاي ساختماني صادر شده در منطقه 11 از  17 هزار و 800 مترمربع در سال گذشته به 44 هزار و 150 مترمربع در سال جاري رسيده كه بيانگر رشد 146 درصدي است.

معاون شهرسازي و معماري شهردار اصفهان ادامه داد: در منطقه 11 صدور پروانه در جهت تسهيل امور، رعايت ضوابط و مقررات و ضوابط ساخت و ساز را مد نظر داريم و متراژ زمين در صدور پروانه در اين منطقه از نظر مقررات ملي ساختمان مورد تاكيد ساختار شهرداري است.

وي با بيان اينكه در منطقه 11 با پراكنده‌رويي و اراضي كشاورزي با عنوان «اراضي كشاورزي و باغات داخل محدوده شهري» مواجه هستيم كه در وضعيت بلاتكيلفي به سر مي‌برد، افزود: وضعيت حريم منطقه 11 با خميني شهر از ديگر مسايل است، زيرا در طرح جامع خميني شهر با تقسيمات كشوري كه از قبل به اصفهان ابلاغ شده، تداخلاتي وجود دارد كه بايد با همراهي و همكاري دفتر فني استانداري و فرمانداري دو شهرستان پيگيري و اين موضوع رفع شود.

حسيني‌نيا با اشاره به وجود املاك قولنامه‌اي در منطقه 11، گفت: املاك قولنامه‌اي در حوزه تفكيك، تعيين تكليف و اعمال ماده 101 قانون شهرداري با مشكلاتي رو به رو است زيرا تعدد مالكيت در آنها مطرح مي‌شود.

وي با بيان اينكه تصميم‌گيري براي املاك قولنامه‌اي كاري دشوار است، ادامه داد: با توجه به اينكه قانون‌گذار نيز در اين زمينه راهكارهايي را پيش‌بيني نكرده، مالكان موظف به دريافت سند مالكيت هستند.

معاون شهرسازي و معماري شهردار اصفهان تصريح كرد: موضوع ديگر در منطقه 11 سرانه‌هاي خدماتي است، بر اساس اظهار نظر معتمدان اين منطقه، در حوزه خدمات شهري شامل فضاي سبز كاستي‌هايي وجود دارد، همچنين بايد براي افزايش سرانه‌هاي ورزشي و فرهنگي برنامه‌ريزي‌هاي ويژه‌اي انجام شود.

وي تاكيد كرد: براي احداث ورزشگاه و مجموعه‌هاي فرهنگي در منطقه 11 بايد از سوي دستگاه‌هاي دولتي ذي‌ربط برنامه‌ريزي لازم انجام شود، البته اين به معناي آن نيست كه شهرداري در اين زمينه منفعل عمل كند، بلكه تلاش مي‌كند در بحث سرانه‌ها و تحقق پذيري كاربري‌ها دقت نظر بيشتري در معاونت شهرسازي و منطقه 11 صورت گيرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات