منابع آبی را با اجرای طرح احیا به تعادل برسانیم

مدیر امور آب شهرستان بندرعباس با تاکید بر اهمیت این طرح از سوی وزارت نیرو، اجرای صحیح آن را اولویت اول آب منطقه ای هرمزگان دانست و افزود: حفظ منابع آبهای زیرزمینی مهم ترین دغدغه کنونی ماست که با پر کردن چاههای غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند سعی در به تعادل رسیدن دشت های استان داریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای استان هرمزگان؛ در نشست رستم دولتی مدیر امور آب شهرستان بندرعباس با بهره برداران روستای سرزه شمیل ، مسائل و مشکلات کشاورزان رسیدگی شد.

در ابتدای نشست دولتی به معرفی طرح احیاء و تعادل بخشی برای حاضرین پرداخت و به بیان فواید اجرای این طرح را به جهت حفظ منابع آب زیرزمینی و تداوم امرکشاورزی پرداخت.

وی با اشاره به نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای کشاورزی به منظورجلوگیری از برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی گفت: برای جلوگیری از تبدیل شدن دشت های بندرعباس به بیابان  باید میزان برداشت آب را کنترل کنیم .

دولتی افزود : کشاورزان با مدیریت منابع، به کارگیری روش‌های مناسب و توصیه شده و استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی، می توانند میزان تولید محصولات خود را افزایش دهند.

وی وجود چاه‌های غیر مجاز را از عوامل دیگر خسارت زا به منابع آب زیرزمینی برشمرد و گفت: تلاش‌هایی برای جلوگیری از حفر این چاه‌ها شده است و با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات