خط انتقال آب شرب سد دوستی به سرخس در دهه فجر امسال افتتاح می شود

ایزدی-سرخس: رئیس اداره امورآب شهرستان سرخس از افتتاح فاز اول خط انتقال اب شرب سد دوستی به سرخس در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد رضا عبادی نژاد با اعلام این خبر گفت: خط انتقال اب سد دوستی به سرخس با مسافت 75 کیلومتر در دست اقدام است که از این مسافت با حفر 2حلقه چاه هم اکنون بیش از 40 کیلومترلوله کشی و فاز اول خط انتقال آب سد دوستی به سرخس در دهه فجرامسال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی از اختصاص 50 میلیون متر مکعب آب سد دوستی به کشاورزان خبر داد و گفت: رضایت مندی کشاورزان و شهروندان سرخس در تامین آب مورد نیازبخشی از عملکرد مثبت امور آب است و در این راستا تمام تلاش خودر ا خواهیم کرد.

عبادی نژاد با اشاره به این که در سال گذشته 60 حلقه چاه اب غیر مجاز در شهرستان سرخس پر شده است گفت: در سال گذشته 60 حلقه چاه غیر مجاز پر شد و باعث شد 5میلیون متر مکعب به صورت سالیانه در مصرف آب از دشت سرخس صرفه جویی شود و امسال نیز مصمم هستیم 60 حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده را پر کنیم و در این راستا هم اکنون 19 حلقه چاه غیر مجاز پر شده است و یک میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را در شهرستان سرخس تجربه کردیم.

وی با اشاره به رفع تصرف حریم و بستر رودخانه ها گفت: در سال گذشته 120 هکتار از حریم و بستر رودخانه ها رفع تصرف شد و در 6ماه ابتدایی امسال نیز 20 هکتار رفع تصرف شد.

وی همچنین از وجود 250 حلقه چاه آب مجاز در این شهرستان خبرداد و اظهار داشت: 240 حلقه چاه مجاز مجهز به کنتورهای هوشمند شدند و از این تعداد 200کنتور به روز رسانی و سالم هستند و تا پایان سال تمام چاه ها مجهز به کنتور هوشمند می شوند و از راده دور میزان مصرف این چاه ها پایش می شود.

رئیس اداره امورآب شهرستان سرخس در ادامه به لایروبی و مرمت 70 کیلومتر از انهار سنتی سرخس با اعتبار 250 میلیون تومان اشاره کرد و بیان داشت : با این اقدام به بخش کشاورزی کمک شد تا 10 هزار هکتار از اراضی زیر کشت برود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات