امکان عقد تفاهم نامه با مالکان و سازندگان بخش خصوصی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن/ شروع پروژه ها از اسفندماه امسال

امکان عقد تفاهم نامه با مالکان و سازندگان بخش خصوصی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن/ شروع پروژه ها از اسفندماه امسال

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران ، جلسه مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی پیرامون پیگیری روند اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن برگزار شد.

رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران دراین باره گفت: با راهکارهای وزارت راه و شهرسازی ، پروژه های نیمه تمام بخش خصوصی مثل پروژه های انبوه سازی، چند ده واحدی و ... که مشکلاتی در جذب مشتری یا نقدینگی دارند که سبب شده تا پروژه هایشان نیمه تمام بماند، می توانند واحدهایشان را در طرح اقدام ملی تولید مسکن عرضه کنند. بدین ترتیب که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای با سازندگان و مالکان شامل کلیه شرایط و مشخصات ساختمانی و قیمت نهایی (کنترل شده ) منعقد می کنند و آنها واحدهای نیمه تمام خود را در این طرح عرضه و از سوی دیگر بانک مسکن نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام و متقاضیان نیز با پرداخت مابقی قیمت تمام شده مالک آپارتمان های نهایی عرضه شده می شوند.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که متقاضیان هم می توانند با اختیار کامل از واحدهایی با شرایط گفته شده پروژه ها را انتخاب کنند و از طرف دیگر تضمین دولت را برای اتمام و تحویل پروژه داشته باشند. از سوی دیگر در تفاهم نامه و توافق با مالکان و سازندگان اینگونه پروژه ها قیمت نهایی بین سازنده و اداره کل توافق می شود و در واقع قیمت ها کنترل شده ، خواهند بود.

نگهبان با اشاره به اینکه این راهکاری است برای اتصال طرف عرضه به تقاضا در طرح اقدام ملی تولید مسکن گفت: در جلسه مشترک با آقای دکتر محمود زاده ایشان توضیحاتی درباره تفاهم نامه هایی که برای کارگزاری ساخت با ارگانهایی مثل ستاد اجرایی امام (ره) ، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن منعقد شده ارائه کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان تصریح کرد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی تا اواسط بهمن ماه تمام زمینهایی که احیانا مساله ای در مورد مباحث تغییر کاربری یا نیاز به الحاق به محدوده شهر دارند، انجام می گردد.  در پی آن کمیسیونهای مربوط تشکیل خواهد شد و روند واگذاری زمینها به نهادهایی که پای کار این طرح بزرگ ملی هستند ، انجام می پذیرد.

وی ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی تمامی پروژه های طرح اقدام ملی این اداره کل از اسفندماه سال جاری آغاز شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات